jag tycker inte man ska ironisera över pedofeli
ett av de få områden jag inte tycker är så kul att skämta om eller bagitalisera om.
barn ska vara barn och det är viktigt. Sen att det skulle vara mer ok för en kvinna att ha sex med en pojke än tvärtom är också konstigt.
För inte så många veckor sedan blev en svensk lärare dömd för att ha sex med en kvinlig student som var äldre än den här. Tror inte många tyckte det var ok och tycker att hon nog fick sig ett skönt skjut!
incest är ett annat område som jag inte tycker är ok heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Ungtuppen
Hon riskerar att få 30år i finkan. Det får man inte i sverige även om man springer runt i en skola med byssan och skjuter på allt man ser.
Jag tycker att straffet är alldeles för hårt, ingen kom ju till skada eller hur, eller jo pojken kanske fick skavsår på den lilla 
|
du har ingen aning om vilken skada han har tagit eller inte.
jag har diskuterat det här mycket med en vän som arbetar med att "rehabilitera" pedofiler och han ser inget försonande i det hela och säger att barn aldrig är mogna att ha sex med en vuxen sen kanske barnet inte själva är medvetna om vilken skada dom tar men det handlar alltid om en maktutövning som barnet inte kan kontrollera. Skadan kan "uppkomma" senare i livet.