Jag har alltid haft komplex för min kropp men nu jävlar har jag bestämt mig för att göra någonting åt den istället för att gnälla.
Jag har köpt dyrt gymkort, börjat käka kreatin samt protein-tillskott och kör stenhårt med pt 3 gånger i veckan och själv två dagar. Detta började jag med för drygt 3 månader sedan och det känns verkligen bra men jag skulle ändå behöva en hel del råd på vägen.
Jag har nämligen en ytterst onormal kropp (postar en bild så ni ser hur groteskt det är). som ni ser så är mina höftben samt lårben extremt stora, inte bara på grund av fett utan det är faktiskt benen som står ut sådär mycket. Likadant är det med låren som är rejält saftiga som ni kan se. Hela min underkropp är på det hela taget gigantiskt!
Det känns grymt jobbigt att vara så här oproportionellig och min fråga är, hur skall jag träna för att det skall bli så estetiskt, läs proportionelligt, snyggt som möjligt. Jag är för tillfället närmare 1.90 lång och väger ca. 83 kilo.
knäböj, marklyft, bänkpress, latsdrag, diverse magövningar, axelpress och hårda armpass. mer massa overall så kommer ditt problem att försvinna! höftens mått ökar inte, däremot kommer du "växa i" dem
Jag har nämligen en ytterst onormal kropp (postar en bild så ni ser hur groteskt det är). som ni ser så är mina höftben samt lårben extremt stora, inte bara på grund av fett utan det är faktiskt benen som står ut sådär mycket. Likadant är det med låren som är rejält saftiga som ni kan se. Hela min underkropp är på det hela taget gigantiskt!
För det första, du har inte alls en ytterst onormal kropp, däremot har du nog en onormalt skruvad kroppsuppfattning. Försök få lite perspektiv på din kropp, tror du resten av den manliga svenska befolkningen går runt och ser ut som schenkenberg?
Breda höfter har många, inget ovanligt direkt.
För det andra, bra att du skaffat en PT som kan hjälpa dig med övningar osv, men ta inte i för mycket i början. Det verkar som du vill ha resultat nu nu nu, sånt här tar tid. Skynda långsamt, det bästa är att du bestämt dig, se till att du fixar något som är hållbart i många år framöver, inte hårdköra nu, dra på dig några jobbiga skador pga för hård träning och sen lägga av.
inte för att jag ser nått fel på kroppen din,men alla "fel" "försvinner" när man har lagt på sej en del muskler....tex jag har bredare höfter än normalt,så även om jag är smal så har jag ändå riktigt breda höfter,men när jag började träna och några år senare,hade lagt på mej en del massa,så "försvan" det,alltså höfterna var lika bred som förut,men ju mer bredden på ryggen och axlarna växte,så "försvan" det,synligt.
ursäkta om jag skrev lite luddigt,är trött,hoppas du förstog ändå.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
Lite skaplig benvolym så blir det ännu bättre, midjan är inte så mkt man kan göra åt, men vidd över axlar och inte för mkt flobb runt midjan så ser det riktigt bra ut.
eller helt normal! jag tippar på det sistnämnda..
alltså, jag ser det du tycks tro är ditt "problem", men du är ju helt normal.. finns många som har sämre över-underkropps-ratio än du har.. jag själv tex! men jag tycker inte det är så farligt.. jag vet att jag behöver mer muskler o sen mindre fett (vilket du inte behöver), sen löser det sig!
Jag tycker att det är underbart att känna en avsky för min patetiskt klena och lilla kropp. Det motiverar mig rejält till att fortsätta träna och sköta resten som fan för bästa möjliga resultat/grovhet.
Hej alla!
Det känns grymt jobbigt att vara så här oproportionellig och min fråga är, hur skall jag träna för att det skall bli så estetiskt, läs proportionelligt, snyggt som möjligt. Jag är för tillfället närmare 1.90 lång och väger ca. 83 kilo.
Hur du vill forma din kropp tycker jag inte du skall låta någon annan bestämma, du vet väl hur du vill se ut?
Du ser ut som en helt vanlig kille, lite dålig bild ifall man ska kunna avgöra ifall något är oproptioneligt(ok stavning?), men är glad att du statte dit en stor svart ruta för snabeln