Detox and regeneration...
Efter att ha gått väldigt upp och ner vad det gäller träning (ena veckan tränat och ätit bra, andra ätit åt helvete och tränat nada), tänkte jag nu en gång för alla ta och få ordning på min kropp igen.
Läget nu är:
>Inte tränat på månader bortsett från enstaka(3 - 4) löppass på en knapp halvtimme samt några försök till att improvisera min akrobatiska förmåga.
>Ätit skit. Mycket och dåligt. Exempelvis drygt ett och ett halvt kilo choklad under de fyra dagar (detta kombinerat med massa annat, som glass, amerikanska pannkakor med massa sirap m.m.m. - vet inte vad jag tänker med ibland, inte är det huvudet iaf - nog om det) Idag lyckades jag dock återgå helt till normalnivån, får hoppas att jag kan hålla mig där bara.
Min lilla chokladmani har ju gett mig en hel del mättat fett, vilket ju inte är så bra. Kommer detta mättade fettet att bidra till något mkt otrevligt eller går dess negativa effekt att minimeras m.h.a. diverse förändringar i kosten de kommande dagarna?
När jag nu tänkte börja träna regenbundet igen också undrar jag vad som kan vara en lagom nivå att börja på. Jag har väldigt lätt att gå ut för fullt direkt, vilket mig vetes inte är det bästa att göra. Vad kan vara lämpligt att börja med? Springa 3 ggr per vecka (mellan 5 och 10 km per gång) samt styrketräna 3 ggr per vecka och sedan öka på detta?
Vad det gäller kosten undrar jag också vad som kan vara lämpligt. Min kost har gett mig ett litet överflöd av underhudsfett på magen (säkerligen också kring mina inre organ) som jag mer än gärna vill bli av mer. Är det bäst att dra ner på kaloriintaget först för att få bort fettet och sedan återgå till normalt eller ligga på normal nivå hela tiden och låta den förhoppningsvis ökade muskelmassan och förbättrade konditionen få äta upp magfettet? Just nu får jag får jag om jag nyper tag vid naveln ett grepp som är ungefär 4 cm tjockt, hur lång tid kan jag behöva arbeta med att få bort det?
|