2005-07-01, 22:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Tips på hörlurar att jogga i?
Mina vanliga tussar till mp3-spelaren trillar ur öronen hela tiden då jag springer så jag måste skaffa några som sitter kvar. Nån som vet av någon bra modell till lagom pris?
|
|
|
2005-07-01, 22:28
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag brukar köpa "stoppa in i örat-lurar" på Clas Ohlson; vet inte vilket märke, men de kostar runt femtiolappen. Undvik lurar som är alldeles runda och gjorda helt i hårdplast, de har en tendens att trilla ut, tycker jag.
|
|
|
2005-07-01, 22:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag kör med ett par KOSS Sporta-Pro till all form av cardio
|
|
|
2005-07-01, 22:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2003
|
Sony MDR-EX71SL
|
|
|
2005-07-01, 22:33
|
|
Registered User
|
Nu jävlar hittade jag ett par på clas ohlson, undrar dock hur mycket ljud man får för 69 kr, haha. Det är såna som man fäster runt örat iaf så dom ska nog sitta kvar
|
|
|
2005-07-01, 22:39
|
|
Registered User
|
är vi ändå är inne på ämnet: Det är lite drygt att ha spelaren hängande runt halsen så jag tänkte försöka lösa det på något annat sätt. Såg en kille som hade den i något sorts resårband fäst på armen, nån som känner till om man kan köpa ett sånt nånstans?
|
|
|
2005-07-02, 00:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citerar mig själv från en annan tråd.
Sånt där resårband kör jag med till min JOS, fungerar utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Johan
|
|
|
|
2005-07-02, 00:16
|
|
Moralistmoderator
|
Bälte (helst resår) och bältesclips funkar också bra om spelaren inte är alltför skakkänslig.
|
|
|
2005-07-02, 00:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
"the plug"
|
|
|
2005-07-02, 10:23
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dipshit
"the plug"
|
Extremt pra!
|
|
|
2005-07-02, 10:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag skulle vilja påstå att varken Sony MDR-EX71SL eller Koss The Plug är bra hörlurar att jogga i. Därmed inte sagt att de är dåliga hörlurar. Det är bara det att "in ear"-lurar inte lämpar sig så bra för stampande i skogen efter vad jag upplevt i alla fall. Hör man t ex inte sina "egna fotsteg" väldigt bra?
Jag har inte provat just Sony MDR-EX71SL eller Koss The Plug, men varken mina Etymotic 6i eller mina Shure E2C är några höjdare att jogga med.
|
2005-07-02, 10:43
|
|
Moralistmoderator
|
Citat:
Ursprungligen postat av raZmus
Det är bara det att "in ear"-lurar inte lämpar sig så bra för stampande i skogen efter vad jag upplevt i alla fall. Hör man t ex inte sina "egna fotsteg" väldigt bra?
|
Jo, givetvis. Om det är bra eller dåligt beror ju dock lite på vad man vill ha. Enda gången jag tycker att det brukar vara något problem att höra musiken är om jag springer längs en väldigt trafikerad väg; på gång/cykelvägar, småvägar etc. kan jag i regel höra även pratprogram på radion utan att missa särskilt mycket - och då springer jag ganska "klampigt" (tungt och "klumpigt" löpsteg) jämfört med många andra jag ser (typ de som springer om mig ...  ). Jag tycker även att det finns en poäng med att kunna höra om det kommer någon bakifrån, om det kommer bilar etc.: kommer ihåg en tjej i min hemstad som blev överkörd på en obevakad järnvägsövergång p.g.a. att hon inte hörde tåget komma, och det känns som om man gärna klarar sig utan det ...
|
|
|
2005-07-02, 13:38
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Glen
är vi ändå är inne på ämnet: Det är lite drygt att ha spelaren hängande runt halsen så jag tänkte försöka lösa det på något annat sätt. Såg en kille som hade den i något sorts resårband fäst på armen, nån som känner till om man kan köpa ett sånt nånstans?
|
resårband är kanon
runt halsen skumpandes skulle jag aldrig orka med.
jag kan ju iofs stoppa ner den i bhn men är rädd för att den ska bli fuktskadad för det blev min mobiltelefon när jag hade den där.
resårband ingick när jag köpte min. Brukar även trä sladden under bandet så att det inte far omkring när jag springer.
|
|
|
2005-07-02, 20:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Glen
|
Jag har en sån här, kanske är en sån du har sett. Funkar väldigt bra när man springe. http://www.nike-philips.com/
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.
|

|