Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-12, 12:27   #1
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Äta så att inte allt hamnar på magen?

Saken e den att jag äter som en svulten boaorm på bulk, men tyvärr lägger sig ALLTING runt midjan. Armarna och benen är lika pinnsmala som de var när jag började, men magen har växt som aldrig förr.
Någon som har något tips på något jag kanske kan göra för att få det att spridas lite? Hade varit kul om armarna också fick litegrann, benen är ändå helt ok.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-12, 12:36   #2
Johan
Registered User

Johans avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hur mycket tränar du och hur äter du, berätta gärna vad och vid vilken tid.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-12, 12:37   #3
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
uhm...hur länge har du tränat?
å om du inte ökar i styrka under bulk så borde du nog se över din träning...
fettet går inte å styra var det ska hamna,,ffs.....det hamnar där det sedan är segast å få bort, ofta magen. Å när du ligger på bulk så är det fortfarande inte att trycka i sig vad som helst, nästan lika viktigt å äta strikt under buld som deff, ligg på typ 500kcal över din förbruking så samlar du inte på dig en ofantligt mängd fett.

hur mycket äter du på en dag?
ditt kcal överskott?
tränar vad, hur ofta?
stats?
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-12, 17:04   #4
koi
Registered User

kois avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Johan
Hur mycket tränar du och hur äter du, berätta gärna vad och vid vilken tid.
berätta gärna oxå hur du tränar, om du nu gymmar.. kör du 30reps med 5kg hantlar :P, eller tränar du på ett muskeluppbyggande vis, färre reps, tyngre vikter.
koi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 00:39   #5
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Ska försöka ge en omfattande beskrivning på de frågor som ställts. Ifall svaret är för jävilgt så säg till, kan vara lite yrtrött utan att märka det

Jag har tränat i 5 år, fast anser mig egentligen ha TRÄNAT i 2 ½, för att vara ärlig ( D v s, då man verkligen vet vad som gäller när man tar i så att pannbenet spricker och då man faktiskt tänker på vad man stoppar i sig)

Jag tränar ca 4-5 dagar i veckan, har varit olika beroende på hur skolan tett sig. Min träning består mestadels av 4-6 reps, men tar ibland en vecka där jag kör 8-10 reps för att ge musklerna lite variation.

Saken är den att min styrka ökar för det mesta, men storleken på musklerna hänger inte riktigt med, verkar det. Med "att min midja blir större" så menar jag inte av muskler utan av maten

Min Kcalöverskott är 500 kcal, dvs jag trycker i mig ca 3600 kcal om dagen.

Jag äter följande mål om dagen,

Frukost,
Mellanmål,
Lunch,
Mellanmål,
Middag,
Natmat

Jag är inte så insatt i genetikens lagar, men från vad jag fått höra (Vilket jag förmodligen nu kommer bli ratad för) så kan det helt enkelt vara så att jag inte blir stor, utan får styrkan medan musklerna släpar efter lite i storlek. What do I know

God Natt!
Gammal 2005-06-13, 01:07   #6
Klein
Registered User

Om du baserar träningen på 4-5 reps så är det inte konstigt att du inte ökar i muskelvolym. Öka antalet reps till 10-12 och kör så i nån månad så ska du se att det händer grejer. Biceps bör du köra ännu högre reps på, ända upp mot 100 kan funka för volym.

Vad gäller din kost så måste man få veta hur dina måltider ser ut lite mer exakt. Jag gissar dock att du äter alldeles för mycket kolhydrater. Vräker man i sig kolhydrater så vill det till att man sliter hårt som attan med träningen för att inte bli fet.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 09:11   #7
KIRE
skit oxå

KIREs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Om du baserar träningen på 4-5 reps så är det inte konstigt att du inte ökar i muskelvolym. Öka antalet reps till 10-12 och kör så i nån månad så ska du se att det händer grejer. Biceps bör du köra ännu högre reps på, ända upp mot 100 kan funka för volym.

Vad gäller din kost så måste man få veta hur dina måltider ser ut lite mer exakt. Jag gissar dock att du äter alldeles för mycket kolhydrater. Vräker man i sig kolhydrater så vill det till att man sliter hårt som attan med träningen för att inte bli fet.
Det är nog inte repsantalet det hänger på. Killen har förmodligen bara glömt att höja vikterna och belastningen.

100 reps på biceps? Bicepsaerobics?
Gammal 2005-06-13, 09:59   #8
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Nja, faktiskt så är intaget av proteinkällor långt högre än kolhydraterna, fast de är så klart med i bilden som sjutton, de med.

Fler reps? Jasså? Hm, har alltid haft för mig att många sets med färre reps byggde mer än många reps. Där ser man
Gammal 2005-06-13, 10:09   #9
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Fler reps? Jasså? Hm, har alltid haft för mig att många sets med färre reps byggde mer än många reps. Där ser man
Du ska inte tro blint på allt folk skriver. Varken här eller nån annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 10:13   #10
Mikeee
Registered User

Mikeees avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Klein

Upp till 100 reps för volym
Mikeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 11:10   #11
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Alltså, vänta nu så vi inte missuppfattar varandra...
Menar ni 100 reps totalt eller per set? Jag snackar typ 4-6 reps per set, och ca 12-15 set. (DVS totalt 72 - 90 rep)
Gammal 2005-06-13, 11:12   #12
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Tillägg: Än en gång, detta handlar egentligen inte om mitt muskelbyggande (trots att jag gillar tipsen jag får till det) utan om det kanske fanns något sätt att få maten jag äter att inte bara lägga sig runt magen utan sprida sig lite, med tanke på att jag är en smal sate som skulle behöva lite fett på armarna
Gammal 2005-06-13, 11:57   #13
Berry
Registered User

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Tillägg: Än en gång, detta handlar egentligen inte om mitt muskelbyggande (trots att jag gillar tipsen jag får till det) utan om det kanske fanns något sätt att få maten jag äter att inte bara lägga sig runt magen utan sprida sig lite, med tanke på att jag är en smal sate som skulle behöva lite fett på armarna
Jag förstår inte, vill du ha fett på armarna? Poängen med träning och ett strikt kostupplägg är ju att lägga på sig så mycket muskler som möjligt och samtidigt så lite fett som möjligt.

Jag föreslår att du hämtar inspiration till ditt kostupplägg från King Grubs deffguide, som du hittar här, men istället för att ligga på ett energiunderskott om 500 kcal per dag så siktar du på ett energiöverskott med lika mycket.
I kombination med detta tycker jag du ska ta en titt på z_bumbis träningsprogram och utifrån det lägga upp en träningsrutin som passar dig, så kommer resultaten garanterat.

Lycka till!

maktskifte06.nu
Berry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 16:52   #14
Klein
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av KIRE
Det är nog inte repsantalet det hänger på. Killen har förmodligen bara glömt att höja vikterna och belastningen.

100 reps på biceps? Bicepsaerobics?
Det är vetenskapligt bevisat att du får större hormonellt gensvar av att köra 10 reps än av att köra 4-6 reps. Mer hormoner ger större syntes av nutrienter = mer muskelbygge och mindre fettinlagring.

Med detta är det inte sagt att låga reps är dåligt. Tvärtom. Låga reps bygger upp styrkan så du kan köra med mer vikt när du kör högre reps. Men om syftet med träningen är att bygga så mycket muskler som möjligt så kan man inte bara köra 4-6 reps i all evighet. Det måste följas upp med högre reps.

Vad gäller biceps så var det bara ett tips. Tung träning tenderar att pricka nedre fästet medan lättare träning tenderar att pricka mer centralt i muskeln. Kan ju vara värt att prova nån gång om man tycker att armarna inte växer.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-13, 19:33   #15
Doktorn
Registered User

Doktorns avatar

...

Är det bara jag som älskar uttrycket "Vetenskapligt bevisat"?
Och för att inte tala om en amerikan som säger det på engelska...hehe...
Doktorn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.