Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-30, 11:42   #1
klass
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Fairing whey hydro

På burken står det att en portion är 12 gram (2 msk) och att det ska tydligen räcka eftersom att det är ett hydrolysat.

men vp2 har en portions storlek på 28 gram

min gissning är att 12 gram är för lite, är det någon som har synpunkter?
klass är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-30, 11:48   #2
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Beroende på din storlek och intensitet på träningen så kan det ju variera rätt kraftift vad som behövs. Om du kör en drink innan och en efter kan jag mycket väl tänka mig att 12g i varje räcker även om det kanske är i minsta laget. Enligt studier så verkar det inte som om jättemängder protein är nödvändigt utan kombinationen mellan snabba kolhydrater och protein i rätt mängder vid rätt tid kan ge mycket bra resultat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-30, 12:06   #3
klass
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
12 gram pulver är dessutom bara 9,8 g protein.

det smakade inte gott... jag har alltid trott att mitt hemmagästa vin var det dåligaste jag druckit men det det här tog fan priset.
klass är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-30, 12:12   #4
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Hydrolysat är lite beskt av sig men jag tycker i princip att de är godare, blir inte lika sött. Sen om man ska ha druvsocker på det också så försvinner allt det beska. Det är många som är tveksamma till hur mycket hydrolysat det verkligen är i VP2 eftersom det smakar så "gott".
Gammal 2005-04-30, 12:20   #5
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Även om det inte på något sätt går att jämföra vp2 med Whey hydro så tycker även jag att ca 10 g protein kan vara lite men då väger jag mer än normalpersonen och tar bara en drink i samband med träningen.

Rapid hydro blend har 30 g som "portionsstorlek" och det verkar rimligt om det handlar om en drink, vid två drinkar så skulle jag köra med ca 20 g protein i varje.

Jag gissar på att en person mellan 70-90 g klarar sig ganska bra på 15-20 g protein före och efter träningen men väger man mer så skulle jag höja dosen, sen är ju inte extrakostnaden per träningspass så stor att man lika gärna kan lägga på några gram mer om man är osäker.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-30, 12:23   #6
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Jo precis är ju defintivt bättre att ta 5g för lite än för mycket. Väger själv runt 73kg just nu, har i min drink 15g hydrolysat (~13g protein), 20g Eiselt Fastway (~17g protein) och 130g druvsocker. Den dricker jag sen i 4 delar under passet med en lite större första del.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:45.