2005-04-05, 21:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Glass i sommar
Om man bortser från smaken just i denna frågan. Vilken glass av tex GB, Sia, Åhus är minst onyttig?
Hur mkt påverkar det om man tex äter en daimstrut i veckan om man tidigare inte gjorde det?
|
|
|
2005-04-05, 21:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Om du börjar tar någonting utan att ändra din kost på andra sätt, så får du mer kalorier än du åt förrut. Det kan bidra till en kaloriöverskott, eller en mindre kaloriunderskott.
Så, för att hålla samma nivå, måste man gör av med den extra energi från glasset eller ta bort kalorierna från resten av kosten.
|
|
|
2005-04-05, 21:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
ja låt oss säga så här.. Är det verkligen värt att sluta leva ett normalt liv för att man ska träna.. jag stoppar i mig en del skit ibland och dricker en del skit också.. Visst inte optimalt.. Å andra sidan så bulkar ju jag.. Hur pass dåligt deta är att stoppa i sig en glass får någon annan svara på..
MvH Carl
|
|
2005-04-05, 21:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2003
|
Klart man ska vara optimal. Ingen daimstrut för dig i sommar!
|
|
|
2005-04-05, 21:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
En dajmstrut i veckan spelar väldigt liten roll, på sommaren rör vi oss och är mer aktiva mer och därför kan du gott trycka i dig några damjstrutar i veckan.
Referens;
Dajmstruts storage after prolonged exercise: effect of the glycemic index of carbohydrate feedings. The survey shows that eating one dajmstrut a week do not increase body fat in the summer.
Burke LM et al J. Appl. Phys 75(2), 1019-1023, 2003.
|
|
|
2005-04-05, 21:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
En dajmstrut i veckan spelar väldigt liten roll, på sommaren rör vi oss och är mer aktiva mer och därför kan du gott trycka i dig några damjstrutar i veckan.
|
Om vi är mer aktiva så använder vi mer kalorier. Det är bättre att äta kalorierna i näringsrik mat istället för skräp.
Sen om man väljer att fylla detta energibehov med glass, självklart får man bestämma själv. Optimalpolisen kommer inte att ge några böter.
|
|
|
2005-04-05, 22:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av maja_C
Hur mkt påverkar det om man tex äter en daimstrut i veckan om man tidigare inte gjorde det?
|
Det kommer att påverka dig såtillvida att du ångrar att du inte valde Magnum Cone, eller Intense, istället för Daimstrut.
|
|
|
2005-04-05, 22:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mmmCay
Om vi är mer aktiva så använder vi mer kalorier. Det är bättre att äta kalorierna i näringsrik mat istället för skräp.
Sen om man väljer att fylla detta energibehov med glass, självklart får man bestämma själv. Optimalpolisen kommer inte att ge några böter.
|
Glass är inte skräp, glass är gott! Dessutom får man en del vitaminer och även protein.
Nu skriker vi alla;
VI VILL HA GLASS! VI VILL HA GLASS! VI VILL HA GLASS!
|
|
|
2005-04-05, 23:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Skit i glass och stranden! GYMET som gäller
|
|
2005-04-05, 23:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Glass är inte skräp, glass är gott! Dessutom får man en del vitaminer och även protein.
|
Ja viktiga glassmineraler.
En måltid äts upp i bara några minuter. Äter du bönor för samma kalorier, så får du näring som leder till en hälsosam kropp - detta räcker mycket längre än de enstaka minuterna det tar att "njuta".
|
|
|
2005-04-05, 23:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja viktiga glassmineraler.
En måltid äts upp i bara några minuter. Äter du bönor för samma kalorier, så får du näring som leder till en hälsosam kropp - detta räcker mycket längre än de enstaka minuterna det tar att "njuta".
|
Shit pommes frites, äter du allt för att det leder till en hälsosam kropp? Vill du att alla ska äta allt för en hälsosam kropp?
Jag trodde du skämtade tidigare?
|
|
|
2005-04-06, 00:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
pigelin
|
2005-04-06, 00:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Shit pommes frites, äter du allt för att det leder till en hälsosam kropp? Vill du att alla ska äta allt för en hälsosam kropp?
|
Jag äter oftast kidneybönor, sojabönor, bulgur, havregryn osv. Utan kryddor, utan såser.
Och ja, jag vill att alla ska äta för en hälsosam kropp. Man äter ju för näring, smakkänslan är en funktion av näringsbehov, inte behovet i sig själv.
Smak har ingen betydelse än vad man ger den. Att man äter bara för smakens skull gör man en slav till smaklökarna, till marknadsföring, och kan leda till sjukdom.
Det är inte att säga att en portion glass i veckan leder till fetma eller att man skulle inte "njuta". Jag faktist tycker om min mat.
Men att allt "skall" vara härligt, mysigt, fräscht är en riklandsdröm, inte baserad i vad kroppen verkligen behöver. Är det inte bättre att ge kroppen, som ger dig liv, vad behövs för att klara sig, istället för att tvunga den att rensa ut all skiten som man stoppar i den?
Jag som var ganska överviktig, och nu är en vältränad tjockis, vet att det känns mycket, mycket bättre att må bra än att behöva njuta av mat. Att må bra räcker över hela veckan, en portion glass bara två minuter.
Edit: grammar
|
|
|
2005-04-06, 01:27
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Dajmstruts storage after prolonged exercise: effect of the glycemic index of carbohydrate feedings. The survey shows that eating one dajmstrut a week do not increase body fat in the summer.
Burke LM et al J. Appl. Phys 75(2), 1019-1023, 2003.
|
Haha!
|
2005-04-06, 02:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Jag äter oftast kidneybönor, sojabönor, bulgur, havregryn osv. Utan kryddor, utan såser.
Och ja, jag vill att alla ska äta för en hälsosam kropp. Man äter ju för näring, smakkänslan är en funktion av näringsbehov, inte behovet i sig själv.
Smak har ingen betydelse än vad man ger den. Att man äter bara för smakens skull gör man en slav till smaklökarna, till marknadsföring, och kan leda till sjukdom.
Det är inte att säga att en portion glass i veckan leder till fetma eller att man skulle inte "njuta". Jag faktist tycker om min mat.
Men att allt "skall" vara härligt, mysigt, fräscht är en riklandsdröm, inte baserad i vad kroppen verkligen behöver. Är det inte bättre att ge kroppen, som ger dig liv, vad behövs för att klara sig, istället för att tvunga den att rensa ut all skiten som man stoppar i den?
Jag som var ganska överviktig, och nu är en vältränad tjockis, vet att det känns mycket, mycket bättre att må bra än att behöva njuta av mat. Att må bra räcker över hela veckan, en portion glass bara två minuter.
Edit: grammar
|
jag har tidigare läst att du inte bara prioriterar hälsosam mat utan också framför allt billig mat, du verkar ju kämpa onödigt mycket för att kunna leva på en så billig matbudget som möjligt,, vad gör du egentligen med resten av pengarna? är det inte lönt att istället jobba lite extra vid sidan om plugg eller om du nu jobbar, jobba lite extratid för att kunna ha råd med vad du vill köpa? låter ju nästan synd att inte kunna äta för pleasure and performance at the same time som nån kolomedlem uttryckte det så fint
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.
|

|