2005-12-02, 17:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Går inte ner i vikt?
Hej
Jag hoppas att nån kan ge en frustrerad tjej svar!!
Det är så att jag försöker gå ner i vikt men det verkar inte fungera alls.
I snart fyra veckor har jag ätit 850kcl,kanske lite mer ibland men inte över 1000 kcl.
Har hälsovakten så jag ser vad jag stoppar i mig.
Väger 60,2 kg och är 164cm.
I början så gick jag ner till 58,8 men nu så väger jag lika mycket som jag gjorde innan.Vad gör jag för fel???
Har tränat nästan varje dag,cyklat 45min-60min 3-5 dar i veckan och lite styrketräning.
Nån som har tips på nåt schema el vad som helst,börjar bli galen!!
Mitt mål är att kunna väga 52-24kg,vill bygga lite muskler också.
|
|
|
2005-12-02, 17:52
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
850 Kcal är en svältdiet av rang och inte vidare hälsosamt. Jag tror du får betydligt bättre resultat om du dubblerar ditt kcal-intag.
Och att bygga muskler på så lite energi/näring är helt omöjligt.
|
|
|
2005-12-02, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Håller med Jay-Z. Den kosten är inte nyttig för någon. Och går du inte ner i vikt beror det antagligen på att du har kört förbränningen i botten snarare än att du äter för lite.
Sen så funderar jag också lite över ditt mål. Är det verkligen något att sträva efter att komma ner till ett BMI på lite drygt 19 (52 kg)? Det är ju precis på gränsen till undervikt, men det är ju du som bestämmer.
|
|
|
2005-12-02, 19:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av girl22
Hej
Jag hoppas att nån kan ge en frustrerad tjej svar!!
Det är så att jag försöker gå ner i vikt men det verkar inte fungera alls.
I snart fyra veckor har jag ätit 850kcl,kanske lite mer ibland men inte över 1000 kcl.
Har hälsovakten så jag ser vad jag stoppar i mig.
Väger 60,2 kg och är 164cm.
I början så gick jag ner till 58,8 men nu så väger jag lika mycket som jag gjorde innan.Vad gör jag för fel???
Har tränat nästan varje dag,cyklat 45min-60min 3-5 dar i veckan och lite styrketräning.
Nån som har tips på nåt schema el vad som helst,börjar bli galen!!
Mitt mål är att kunna väga 52-24kg,vill bygga lite muskler också.
|
Jag har en perfekt lunch för dig, efter träning tex.
100g tärnad kassler
150g tärnad kokt potatis
1 ägg skivad
sallad
tomat
gurka
1 msk olivolja
salt
peppar
vitlökspulver
oregano
=) där har du balans. fan hamnar egentligen i fel forum
|
|
|
2005-12-02, 19:40
|
|
Registered User
|
jaa 52kg kanske är för lite...
Men om jag skulle gå ner 4-5kg,det skulle väl knappast synas el?
Vill inte bli supersmal men ändå smal med lite muskler här och där.
Kanske jag borde träna mer och äta mer...
Hmm om jag skulle styrketräna 2-3ggr,cykla 3-4ggr och promenera 2ggr i veckan och äta mer skulle det hända något då??
Enligt hälsovakten ska jag äta 1060kcl per dag om jag vill väga 52kg om tio veckor.
Vad säger ni om det??
|
|
|
2005-12-02, 19:46
|
|
@','
Reg.datum: Nov 2005
|
Vill du ha muskler så får du ligga på överskottsenergi
|
|
|
2005-12-02, 19:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av BBr
Vill du ha muskler så får du ligga på överskottsenergi
|
Det behövs inte, med rätt träning och kost.
Men jag håller med ovanstående om att du antagligen äter för lite för din träningsmängd. Bara dina inre organ förbrukar dom där 800 kcal per dygn, om du ligger blickstilla i sängen dagen lång! Det krävs energi för att leva, och försöker man dessutom träna hårt på ett mycket lågt kaloriintag, nedregleras dom icke-livsnödvändiga processerna, och dit hör definitivt fettförbränning.
|
|
|
2005-12-02, 19:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Ät mer så går du ner i vikt. Nu har du gjort så att kroppen sparar nått enormt på allt du ger den. (svält)
|
|
|
2005-12-02, 19:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
jaa 52kg kanske är för lite...
Men om jag skulle gå ner 4-5kg,det skulle väl knappast synas el?
Vill inte bli supersmal men ändå smal med lite muskler här och där.
Kanske jag borde träna mer och äta mer...
Hmm om jag skulle styrketräna 2-3ggr,cykla 3-4ggr och promenera 2ggr i veckan och äta mer skulle det hända något då??
Enligt hälsovakten ska jag äta 1060kcl per dag om jag vill väga 52kg om tio veckor.
Vad säger ni om det??

|
Stor risk att du förlorar dina muskler med så lågt enrgiintag och det är ju inet det du vill. 1060 är helt för lite. Sne tror jag du inet orkar träna någo vidare med så lite enrgi.
EN tränande tjej skuell väl bränna någo 2500kalorier. Sen skall man ta bort 500kalorier så har du en säker viktnedgång, blir ca 0,5kg/veckan. Så någo under 2000kalorier borde du väl ligga på. kan kanske hända att du först grå upp lite vätska när du lagar lite mera glykon jämförty när du gått på svältdiet.
Tycker du skall gå ner till 55kg och ser hur det ser till att börja me iallfall. Mät mått, det säger mera än själva kilona.
|
|
|
2005-12-02, 20:39
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Vad säger ni om det??

|
Att hälsovakten borde stängas ner och sedan brännas på bål långsamt för att sedan få agera wide-receiver på Attica. Vilken jävla, ursäkta språket, skitsida som rekommenderar ett sådant extremlågt intag.
Som Grub säger, det krävs ju runt 800 Kcal för att enbart att de inre organen ska fortsätta lira.
Jag lovar att du kommer ha betydligt bättre chanser för muskelbyggning, deff och välmående om du ligger på det dubbla av vad hälsovakten rekommenderar.
|
|
|
2005-12-02, 20:48
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Att hälsovakten borde stängas ner och sedan brännas på bål långsamt för att sedan få agera wide-receiver på Attica. Vilken jävla, ursäkta språket, skitsida som rekommenderar ett sådant extremlågt intag.
|
dom rekomenderar ingenting, man lägger själv in vad man vill gå ner och hur mycket man vill äta. Hamnar man på 850 kcal har man lagt in en för snabb viktnedgång.
Allt går att missbruka frågan är om man ska konstruera saker för missbrukare eller för dom som har sunt förnuft och kan hantera det hela?
|
|
2005-12-02, 20:50
|
|
Registered User
|
Tack för svaren!!
Får väl börja äta mer
|
|
|
2005-12-02, 22:38
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
hälsovakten är ett program och ingen sida.
det som hälsovakten är dålig på är att räkna ut hur mycket man ska ha i sej per dag,det får man tyvär räkna ut själv för att sen mata in i hälsovakten,anars är hälsovakten jäkligt bra.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2005-12-02, 22:48
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
det som hälsovakten är dålig på är att räkna ut hur mycket man ska ha i sej per dag,det får man tyvär räkna ut själv för att sen mata in i hälsovakten,anars är hälsovakten jäkligt bra.
|
fast det stämmer inte. Det handlar om att förstå vad den räknar ut.
Den räknar ut dit basala behov läggr du sedan in alla vardagsaktiviteter som finns i "motionsdelen" så kommer du upp i samma förbrukning som andra beräkningar gör. Orkar man inte mata in dom så kan man istället lägga in en större daglig förbrukning och skita i att mata in små dagsaktiviteter som att laga mat och städa.
|
|
2005-12-02, 22:51
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det behövs inte, med rätt träning och kost.
Men jag håller med ovanstående om att du antagligen äter för lite för din träningsmängd. Bara dina inre organ förbrukar dom där 800 kcal per dygn, om du ligger blickstilla i sängen dagen lång! Det krävs energi för att leva, och försöker man dessutom träna hårt på ett mycket lågt kaloriintag, nedregleras dom icke-livsnödvändiga processerna, och dit hör definitivt fettförbränning.
|
du är inte lite klok du grub
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:26.
|

|