2005-02-16, 10:03
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Räknar ni in drinken i totala intaget?
När ni deffar, räknar ni in efterträningsdrinken i totala intaget per dag? Alltså om drinken ger 500 kcal så drar ni då bort 500 kcal från övriga kosten den dagen?
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2005-02-16, 10:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Energi in, energi ut, simple as that.
Svar ja.
|
2005-02-16, 10:14
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Självklart; allt som ger energi bidrar till dygnets totala energiintag.
|
|
|
2005-02-16, 10:22
|
|
A de e adde
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Självklart; allt som ger energi bidrar till dygnets totala energiintag.
|
Förutom kaksmulor, halva brödbitar, max 10 godisbitar som var kvar från lördagen, resten av mjölken, mat som ingen ser att man äter och ...
/adde
|
|
|
2005-02-16, 10:30
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av adde
Förutom kaksmulor, halva brödbitar, max 10 godisbitar som var kvar från lördagen, resten av mjölken, mat som ingen ser att man äter och ...
/adde
|
...halvätna kebabpizzor... kalla pommes frites ...avslagen Cola (som säkert är kalorilös pga avslagenheten) ...några nävar med Kalaspuffar... Kalorier som inte finns.
|
|
|
2005-02-16, 12:25
|
|
Good ol` Chicken
Reg.datum: Nov 2003
|
Förbrukar styrketräningen lika mycket kalorier som drinken innehåller så kan du ju kvitta dom mot varandra, energibalansen är ju den samma, men ditt intag är 500 kcal mindre och din förbrukning är 500 kcal mindre.
För styrketräning 70-80 minuters intensiv sådan inkl efterförbränning förbrukar ca 500 kcal och tar du en drink som innehåller 500 kcal efter så går det att kvitta dom. Men eftersom drinken nu bör innehålla 20 g protein och 80 g kolhydrat så går inte det längre. Enklast är ju att räkna med allt, in och ut som sagt.
Tjuvätning i messmöret räknas inte...
Citat:
Ursprungligen postat av adde
mat som ingen ser att man äter /adde
|
Så om du äter all mat ensam så kan du äta pannkakstårta hela dagen
utan att kroppen tar upp något.  Var tvungen...
Senast redigerad av Hoffa den 2005-02-16 klockan 12:29.
|
|
|
2005-02-16, 13:12
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Brun mat (choklad är ett fint exempel) behöver man inte räkna in i kaloriintaget. Har jag hört...
|
|
|
2005-02-16, 14:47
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Ok. Det här har jag faktiskt aldrig tänkt på. Har alltid haft den omedvetna inställningen om att det man äter direkt efter träningen "försvinner".
Ytterligare en gång får man bevisat hur korkad man är.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2005-02-16, 14:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Ok. Det här har jag faktiskt aldrig tänkt på. Har alltid haft den omedvetna inställningen om att det man äter direkt efter träningen "försvinner".
Ytterligare en gång får man bevisat hur korkad man är. 
|
Det stämmer i och för sig på ett sätt: kolhydraterna och proteinet i drinken efter träning kan inte lagras in som kroppsfett. Men har du inte koll på energiintaget under dygnet som helhet och överstiger din +-0 gräns, kommer något att lagras in vid något tillfälle under dygnet, och drinken bidrar ju med energi till detta totala energiintag.
|
|
|
2005-02-16, 15:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffa
Förbrukar styrketräningen lika mycket kalorier som drinken innehåller så kan du ju kvitta dom mot varandra, energibalansen är ju den samma, men ditt intag är 500 kcal mindre och din förbrukning är 500 kcal mindre.
För styrketräning 70-80 minuters intensiv sådan inkl efterförbränning förbrukar ca 500 kcal och tar du en drink som innehåller 500 kcal efter så går det att kvitta dom. Men eftersom drinken nu bör innehålla 20 g protein och 80 g kolhydrat så går inte det längre. Enklast är ju att räkna med allt, in och ut som sagt.
Tjuvätning i messmöret räknas inte...
Så om du äter all mat ensam så kan du äta pannkakstårta hela dagen
utan att kroppen tar upp något.  Var tvungen...
|
70-80 min intensiv styrketräning lär ju totalt bränna mer än 500 kcal. Vad jag har förstått ska intensiv styrketräning totalt (under och efter pass alltså) förbruka lika mycket energi som ett medelintensivt cardiopass av samma längd. Medelintensiv cardio tolkar jag som lätt jogging i typ 10-12 km/h, vilket bränner mellan 700-900 kcal/h för en person på 70 kg, alltså skulle ett 80 min långt pass förbruka mer än 1000 kcal. Möjligt att jag har feltolkat begreppet medelintensiv cardio lite och att siffrorna är lite lägre, men förbrukningen är troligtvis högre än 500 kcal ivf.
Senast redigerad av Rataxes den 2005-02-16 klockan 15:23.
|
|
|
2005-02-16, 16:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Brun mat (choklad är ett fint exempel) behöver man inte räkna in i kaloriintaget. Har jag hört... 
|
Njae... Det faktiskt ännu bättre!
Mat av olika färg tar ut varandra, och choklad kan räknas som vilken färg som helst...
|
|
|
2005-02-16, 17:02
|
|
Good ol` Chicken
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rataxes
70-80 min intensiv styrketräning lär ju totalt bränna mer än 500 kcal. Vad jag har förstått ska intensiv styrketräning totalt (under och efter pass alltså) förbruka lika mycket energi som ett medelintensivt cardiopass av samma längd. Medelintensiv cardio tolkar jag som lätt jogging i typ 10-12 km/h, vilket bränner mellan 700-900 kcal/h för en person på 70 kg, alltså skulle ett 80 min långt pass förbruka mer än 1000 kcal. Möjligt att jag har feltolkat begreppet medelintensiv cardio lite och att siffrorna är lite lägre, men förbrukningen är troligtvis högre än 500 kcal ivf.
|
Kan mycket väl stämma, jag har inte baserat mina räkningar på något annat än ungefärliga gissningar. Som du säger och som det står i Grubs guide
Under en 24-timmarsperiod förbrukar 60-70 minuters intensiv styrketräning lika mycket energi som 50 minuters konditionsträning på 70% av maxpuls gör under samma tidsperiod. (3)
På uppladdningen ger 1.25 h på Jogga 7 km/tim 512 kcal för en 80 kg man.
Men man måste ta in om man cyklar innan eller efter samt vilka muskelgrupper man tränar och hur mycket tror jag. Borde inte träning av framsida lår i 50 min förbruka mer energi än 50 mins träning av triceps om man kör lika många reps,set och övningar?
Men på det totala får man kanske räkna hur länge man har förhöjd puls och det är den tiden som man förbrukar mer energi oavsett muskelgrupp?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.
|

|