Träning före frukost - kostråd?
Jag tänkte försöka träna tidigt på morgonen innan jobbet, runt kl 7, ca en halvtimme efter att jag vaknat. Jag har lite frågor så att inte timmen på gymmet blir utkastad! Har sökt runt en del på forumet men några saker är fortfarande oklara. För att det inte ska bli några missförstånd så är jag för närvarande intresserad av att bygga muskler.
1. Jag vill inte äta frukost innan träningen, däremot laddar jag upp ikväll med kolhydrater. Jag tänkte ta EAA precis före och efter träningen (som vanligt), men stämmer det att jag bör ta maltodextrin eller druvsocker också innan träningen? Jag har inget malto än, finns det någon sportdryck eller liknande som kan funka tillsammans med EAA, som går att få tag på i vanliga affärer?
2. Jag har aldrig varit ett stort fan av gigantiska frukostar, hur mycket måste jag trycka i mig efter träningen? Räcker det med en ost-macka och en kesella, eller vilka mängder protein/kolhydrat/fett pratar vi om? Jag kommer äta ordentlig lunch runt 12. Detta träningstillfälle är mer av ett experiment för att se hur bra det funkar, så jag kan tänka mig att köpa en gainer eller liknande också.
3. Hur pass optimalt är det att träna så tidigt? Är det betydligt sämre än att träna på eftermiddagen/kvällen, givet att man får i sig kolhydrater/eaa runt passet? Jag tror att jag kan prestera lika bra på morgonen som på kvällen så det kan vi bortse från.
Senast redigerad av Zorban den 2010-10-14 klockan 17:56.
|