jahapp då har man precis tagit årets första dopp, om än ofrivilligt.
Hunden gick ut på isen som vanligt när vi gick efter sjön här, då helt plötsligt ser jag hur han åker igenom och hela hunden åker under vattnet men genom en jävla tur så kommer precis en tass upp och greppar tag på isen och sen kommer nästa, stackaren kämpade som fan för att hålla sig kvar med huvudet över ytan. Springer dit och lägger mig ner efter isen och hasar mig sista biten och får precis tag i hans halsband och sliter upp han samtidigt som jag känner att jag börjar åka sakta igenom och vattnet fyllas över isen, sen brister det men som tur var så åkte bara halva kroppen under och en bit av jackan men jag drar upp mig med lite skärsår på handen bara.
var ingen större fara för mig för det är bara 1.70djupt där men tanken att han åker under isen var inte rolig, sen när jag såg paniken i hans ögon när han kämpar för att hålla sig uppe på ytan är något jag aldrig vill se igen =(
så nu har jag en skärrad blöt hund som ligger och rengör sig själv på vardagsrums mattan. Kan lova att det inte var varmt att gå hem i
-12grader
var försiktig på isarna, fattar själv inte hur det kunde vara så djupt där för i vanliga fall den här årstiden brukar det hålla för bilar just där.