2005-01-07, 19:54
|
|
Fetförbrännarn
Reg.datum: Mar 2004
|
Är detta en bra frukost, äter ofta...
Äter rätt ofta rent allmänt..
1 burk makrillfilé i tomatsås med cayenne peppar
Pasta, kanske 100-150g okokt i vikt
Äter det väldigt ofta till frukost, eftersom man vaknar sent.. jag brukar även ha 10-15 gram olja på pastan för smakens skull. :P
Så det kanske var en smart idé att fråga... dricker 3dl mjölk till.
Går det bra att äta det ofta, som första mål?
|
|
|
2005-01-07, 20:10
|
|
Chip Rommel fan no 1
Reg.datum: May 2002
|
Går väl bra, men under frukost ska man undvika fett om jag minns min Grubologi rätt
|
|
|
2005-01-07, 20:17
|
|
Fetförbrännarn
|
Citat:
Ursprungligen postat av ivandrago
Går väl bra, men under frukost ska man undvika fett om jag minns min Grubologi rätt 
|
Varför?
Mitt enda syfte är viktnedgång
|
|
|
2005-01-07, 20:24
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Callister
Varför? 
|
Sänker insulinkänsligheten bra många timmar framåt, och det är verkligen av vikt för rätt sorts viktnedgång. Mättat fett är i och för sig en mycket större bov än omättat och fleromättat, men när det är sådana mängder som både makrillfett och olja kanske det kan bli lite väl mycket. Hursomhelst, är det något tillfälle förutom kring träning som det passar att dra ner på fettet till förmån för kolhydrat är det på morgonen, då insulinkänsligheten är på topp.
Annars är det inget onyttigt med det målet, oavsett vad klockan är. Det skadar förvisso inte med lite frukt och/eller grönt.
|
|
|
2005-01-07, 20:29
|
|
Fetförbrännarn
|
Kan ju skippa oljan. Jag går morgonpromenad innan om de spelar roll?
|
|
|
2005-01-08, 19:12
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Sänker insulinkänsligheten bra många timmar framåt, och det är verkligen av vikt för rätt sorts viktnedgång. Mättat fett är i och för sig en mycket större bov än omättat och fleromättat, men när det är sådana mängder som både makrillfett och olja kanske det kan bli lite väl mycket. Hursomhelst, är det något tillfälle förutom kring träning som det passar att dra ner på fettet till förmån för kolhydrat är det på morgonen, då insulinkänsligheten är på topp.
Annars är det inget onyttigt med det målet, oavsett vad klockan är. Det skadar förvisso inte med lite frukt och/eller grönt.
|
Jag äter alltid havregrynsgröt med mjölk och ett vassleproteindrink till frukost. Har då och då tänkt att det kanske är lite väl lite fett i måltiden, men det är alltså bara bra?
Jeje, låter ju utmärkt!
|
|
|
2005-01-08, 19:54
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Jag äter alltid havregrynsgröt med mjölk och ett vassleproteindrink till frukost. Har då och då tänkt att det kanske är lite väl lite fett i måltiden, men det är alltså bara bra?
Jeje, låter ju utmärkt! 
|
Fettinnehållet i en rejäl portion havregrynsgröt är en alldeles utmärkt mängd!
|
|
|
2005-01-08, 20:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Är det för mkt fett i min frukost oxå?
2 dl havregryn
2 ägg + 2 vitor
100 gram grynost
lite mjölk
2 omega-3 caps
sen brukar jag strö på lite krossade linfrön för fibrernas skull men de innehåller ju mkt fett så ska jag skippa linfröna i gröten? det kanske blir 10 gram fett lr nåt.
|
|
|
2005-01-08, 20:45
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Nu skall vi inte starta någon hetsjakt mot fett heller. Det är inte meningen att fettinnehållet behöver nollas på något sätt.
|
|
|
2005-01-15, 13:25
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Lånar tråden lite...
Jag käkar nu bara 3-6 fullkornsmackor med hamburgerkött + 2 glas funlight, 15 ml mivitotal plus och 1 caps omega-3  Åt helvete för lite.
Jag som vill upp i vikt, skulle det vara bra om jag tog tex olivolja på mackorna också? Det är väl nyttigt fett och mycket kalorier?
Borde jag käka några råa ägg också?
Elelr vad borde jag äta för nått? Är så dålig med min kost att jag skäms
|
|
|
2005-01-15, 14:47
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Krabbar: vad menar du med "bara"? Är det frukostmålet är det väl inte så extremt lite. Eller är det hela dagens matintag?
Du bör äta pasta, råris, fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plus, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser, frukt, fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, olivolja, rapsolja, nötter, frön, mandlar, osv. Några exempel på bra livsmedel.
|
|
|
2005-01-26, 15:32
|
|
Registered User
|
King Grub: Det var frukosten jag syftade på.
Jag som vill upp i vikt, skulle det vara bra om jag tog tex olivolja på mackorna också? Det är väl nyttigt fett och mycket kalorier?
Både ägg och olivolja finns ju med på livsmedel man bör äta
|
|
|
2005-01-26, 15:49
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban
King Grub: Det var frukosten jag syftade på.
Både ägg och olivolja finns ju med på livsmedel man bör äta 
|
Jag skulle inte tillsätta något fett på morgonen, utan äta mer av den protein- och kolhydratrika maten om jag ville ha mer kalorier. Råa ägg skulle jag, aldrig, aldrig äta.
|
|
|
2005-01-26, 16:29
|
|
Registered User
|
Hmm, 3-6 fullkornsmackor med hamburgerkött + 2 glas funlight, 15 ml mivitotal plus och 1 caps omega-3 + en tallrik med pasta i djup tallrik med funlight i? + en vassledrink när man vaknar direkt? Är det något som är "godtagbart"?
Det är väl inget fel att äta råa ägg?  Anadas man ut samtidigt efter man sväljt så känner man inte smaken.
|
|
|
2005-01-27, 17:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Haha förr så käka jag och min lägenhets kompis pizza och hamburgare till frukost man orka ju inte göra någon egen mat:P
Men vi märkte att det inte var så bra, man hade inte några pengar kvar
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.
|

|