Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det ser ut som en nyttigt upplägg, om än kanske som du nämner lite lågt på fett och energi. Jag orkar inte sitta och räkna gram exakt, men för bästa förbränning och hormonnivåer ser fettintaget ut att kanske vara i lägsta laget. Det är dock ingen farlig eller ohälsosam nivå du ligger på.
När tränar du styrketräning? Lägg majoriteten av dagens kolhydratintag under de fyra timmarna närmast efter träning (oavsett vad klockans visare pekar på), så är du garanterad att dessa går till återhämtning och glykogeninlagring, samt, i kombination med proteinet, till proteinsyntes.
|
Okej, men då ökar jag kolhydratintaget efter styrketräningen. Brukar ha gymmat klart vid 6-7 tiden och då äter jag ju middag och proteindrink. sen tar jag ju ett kvällsmål vid 10 också, men där vågar jag absolut inte äta mycket kolhydrater, men man kanske kan det om man gymmat hårt?
Verkar som att jag ska ligga på 2500-2700 kcal/dag om jag ska gå ner, kan det stämma? Är fruktansvärt rädd att jag ska tappa massa!! Hur är det med torrostade jordnötter, vågar man äta såna under dieten om man ska öka på ett lite för lågt fettintag, och vågar man äta sånt på kvällen? Blir så fruktansvärt trist att äta fisk mer än 2 gånger per dag..
/Tack på förhand mvh Jonas