Att maskinen chrashar under installationen är inget bra tecken , som sagt prova byta plats på minnena , kör på ena eller andra minnet under installationen iaf , pröva även lyfta CPU ( processorn ) , strömkablarna till moderkortet.
Kan mycket väl vara så att maskinen tickar igång efter du ryckt lite i grejjerna kika prova även byta SATA kabel om du har tillgång till flera.
Om du har datorn full med PCI kort kan du prova att rycka ur även dem , ett trasigt kort kan ge de mest konstiga fel.
Det finns även en skiva som kallas SUPER ERD , som är anvdändbar i såna här situationer ( bootbar med console med Partition manager och Ghost på och många andra bra verktyg ).
Citat:
Ursprungligen postat av Kreout
Varför inte sätta i en vanlig ATA (antar att du har de kontakterna också?), installera XP på den och sedan sätta i och läsa din S-ATA? Eller ta med S-ATA:n till någon kompis som har S-ATA? Alternativt göra som Piranha nämner längst ned, om det nu är möjligt att komma åt andra diskar i det läget.
Varför är du inställd på ominstallation OCH omformatering som sista utväg? Varför inte köra in XP på disken som den är? Du kan väl välja en annan sökväg för Windows så att du inte skriver över det gamla Windows-systemet (om du bryr dig i de filerna). Eller är disken "trasig" på något sätt som jag inte har förstått?
Edit: Såg nu att du hade problem i "Setup", installationsprogrammet antar jag? Då kanske jag var lite fel ute med det sista tipset.
Edit: Annars låter det mer som ett värmeproblem än något annat, har du kollat cpu-tempen? Och provat att byta ut och byta plats på ramstavarna? Jag förutsätter att datorn inte är överklockad...?
|