2004-11-23, 12:30
|
|
Softpr0n 4 Life
Reg.datum: Apr 2003
|
Gå ner i vikt...
Tja,
Jag vill prova på att gå ner i vikt men inte gå hela vägen genom att väga och räkna m.m. för det pallar jag inte riktigt ännu.
Hade tänkt göra detta så kommentera gärna och säg om det "KANSKE" fungerar eller inte ALLS.
Tränar 5 dagar i veckan bara styrka och vill ändra på det på följande sett.
Dag 1: Cykel 10 min, Trappmaskin 30 min, paus, trappmaskin 30 min
Dag 2: Cykel 10 min, Löpning 20 min, paus, trappmaskin 30 min
Dag 3: Cykel 10 min, Löpning 20 min, paus, trappmaskin 30 min
Dag 4: Cykel 10 min, Löpning 20 min, paus, trappmaskin 30 min
Dag 5: Cykel 10 min, Löpning 20 min, paus, trappmaskin 30 min
just det här programmet har jag kört för 3 år sen och då gick jag ner flera kilon, inget dokumenterat men enligt alla jag känner och spegeln så var det flera kilon.
Ska jag köra så här och ge upp styrka helt ett tag eller ska man blanda det för att gå ner i vikt???
Jag tänker för övrigt äta som vanligt, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål ungefär.
vad säger ni? det här är ingen deff som ni märker, det här är steget till en bättre kondition m.m.
åsikter tack.
|
|
|
2004-11-23, 12:52
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Lägg inte ner styrkan men lägg till några konditionspass per vecka, äter du precis som du gjorde innan så går du ner i vikt av det.
Du kanske ska köra 4 pass styrka och 3 pass kondition om din kropp ska orka med det iofs men det känner du kanske bäst själv.
Tänk även på vardagsmotionen, det verkar kanske som ett "tantknep" att ta trapporrna istället för hissen, att hopp av en hållplats tidigre mm men det funkar faktiskt överraskande bra.
Om du helt upphör med styrketräningen och börjar köra så mycket kondition kommer du att tappa muskler..
|
|
2004-11-23, 14:19
|
|
Softpr0n 4 Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Lägg inte ner styrkan men lägg till några konditionspass per vecka, äter du precis som du gjorde innan så går du ner i vikt av det.
Du kanske ska köra 4 pass styrka och 3 pass kondition om din kropp ska orka med det iofs men det känner du kanske bäst själv.
Tänk även på vardagsmotionen, det verkar kanske som ett "tantknep" att ta trapporrna istället för hissen, att hopp av en hållplats tidigre mm men det funkar faktiskt överraskande bra.
Om du helt upphör med styrketräningen och börjar köra så mycket kondition kommer du att tappa muskler..
|
vill inte tappa muskler. me n hur ska jag hinna med hela kroppen på 3 dagar när jag har 2 motionsdagar alltså?
det blir väl mycket varje dag.
mån: bröst, triceps, mage
tis: konditon, marklyft
ons: axlar, ben
tors: kondition
fre: rygg, biceps
tungt pass men jag orkar, inga problem. men vad tycker ni att det ser ut som? ser det lyckat ut eller dömd att misslyckas? om man verkligen går in för detta så tror jag faktiskt att det hjälper att gå ner i vikt.
|
|
|
2004-11-23, 14:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Om du har möjlighet så borde du kanske lägga ett träningstillfälle under helgen, eller istället för ett 7-dagars schema, kanske ett 10-dagars schema passar bättre?
|
|
|
2004-11-23, 14:59
|
|
Softpr0n 4 Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av Johan
Om du har möjlighet så borde du kanske lägga ett träningstillfälle under helgen, eller istället för ett 7-dagars schema, kanske ett 10-dagars schema passar bättre?
|
10 dagars pass? har aldrig fattat d riktigt. ska jag köra 10 dagar i sträck och vila en vecka eller vad? låter ju inte helt fel. om man nu kan ta vilan utan att få ångest.
|
|
|
2004-11-23, 15:20
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gabber
vill inte tappa muskler. me n hur ska jag hinna med hela kroppen på 3 dagar när jag har 2 motionsdagar alltså?
det blir väl mycket varje dag.
mån: bröst, triceps, mage
tis: konditon, marklyft
ons: axlar, ben
tors: kondition
fre: rygg, biceps
tungt pass men jag orkar, inga problem. men vad tycker ni att det ser ut som? ser det lyckat ut eller dömd att misslyckas? om man verkligen går in för detta så tror jag faktiskt att det hjälper att gå ner i vikt.
|
Är väl inte så svårt att hinna med kroppen på tre-fyra dagar, du får väl minska på antalet set.
Med den uppdelning du har nu kör du nära på ben två gånger per vecka och rygg två gånger per vecka så jag tror t ex din längrygg skulle uppskatta en förändring.
Det är ju inte heller någon som sagt att du kommer att öka så mycket i muskler eller styrka om du försöker gå ner i fettvikt samtidigt.
Med uppdelningen på 10-dagar så menas nog snarare att du sprider ut din träning över tio dagar så får du luckor där du kan köra kondition.
|
|
2004-11-23, 16:20
|
|
Softpr0n 4 Life
|
men om jag nu vill prioritera kondition o fettnedgång, hur gör jag då. ska jag köra 10 dagars då och köra mer kondition eller köra lätt styrka och trampa ihjäl mig på maskinen?
jag måste ner några kilon, kan inte fortsätta såhär. väger 92 kilo på 181 cm och har 0 kondis.
ett stort problem tycker jag då jag inte kan gå upp för rulltrappan utan att flåsa ihjäl.
|
|
|
2004-11-23, 18:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gabber
ett stort problem tycker jag då jag inte kan gå upp för rulltrappan utan att flåsa ihjäl.
|
Varför gå i en rulltrappa när den tar dig dit du vill ändå
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.
|

|