Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är helt upp till dig. Trivs du? Det är garanterat minst 90% fett du lagt på dig, men det är inte hälsofarligt (inte i din ålder och med din träning i alla fall), men inte gynnar det muskeluppbyggnaden heller.
|
Nej jag trivs inte, stör mig hårt på fettet på magen. Men jag kom på att jag glömde något. Jag har under våren/sommaren haft enorma problem med magen med viktnedgång som följd. Det var först i augusti jag kom till bukt med problemet och då vägde jag ca 65, min normalvikt är ca 67-68. Mitt mål är att gå upp till 75, men inte i fett! 75 hård alltså. Frågan är hur jag ska göra för att lägga på mig så mkt muskler som möjligt istället för fett?
Mitt kostschema:
8:00 80 g fiberhavregröt, 2 dl mjölk, vassle 30 g
10:00 två bananer
12.00 lunch, typ stor portion spagetti-köttfärssås, mjölk
14.00 macka med keso o grönsaker
16.30-1700 middag, typ kycklingfile ris o grönsaker
20.00 kanske lite fil
23.00 keso eller ostkaka
Sen vid träningsdagar vassle o malto.
Jag tränar styrka split 3, 3-4 ggr i veckan och försöker röra mig hyfsat de andra dagarna. Ingen kondition, vet att det skulle behövas men jag vet inte riktigt var jag ska lägga in den och vad för kondition jag ska köra, har konstant träningsvärk i någon del av kroppen och den brukar sitta i 5 dar efter varje pass.
Tänkte att detta var optimalt och att jag skulle försöka skita i att jag lägger på mig fett och sen deffa framåt våren,,,,fast jag kanske är helt ute och cyklar? Berätta för mig hur jag ska ändra kosten/träningen för att bygga massa och inte lägga på mig 90% fett? Kalori + måste man väll ändå ligga på för att kunna bygga?