Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-10, 11:29   #1
Mighty
Tragiskt forumberoende

Mightys avatar

Reg.datum: Aug 2003
Viktväktarnas Creme Fraiche

Jag tycker det är grymt gott att ha en liten klick Creme Fraice i ev. sås till maten. Nu vill jag inte stoppa i mig onödigt med fett och använder därför Viktväktarnas Creme Fraiche med 2% fett.

Är den ok att använda, eller är den lika dålig som andra typer av Creme Fraiche? Jag går inte på någon direkt diet, men vill inte heller lägga på mig mer fett än jag har. Har väl i stället tänkt plocka bort ca 2-3 kilo, men vill hitta en lagom nivå på matintaget och inte gå in på en strikt dietmat.

Vad säger ni?
Mighty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 11:37   #2
TCOG
.

TCOGs avatar

Reg.datum: Nov 2003
det har väl högt II men du behöver oroa dig så mycket om det. II är inte allt
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 11:38   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vad är "dålig"? Jag antar att du menar dålig = fet. Hur skulle 2% fett kunna vara lika som standardvarianten?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 11:45   #4
Mighty
Tragiskt forumberoende

Mightys avatar

Citat:
Originally posted by King Grub
Vad är "dålig"? Jag antar att du menar dålig = fet. Hur skulle 2% fett kunna vara lika som standardvarianten?
I förhållande till standardvarianten lär den med sina 2% vara ett bättre alternativ. Frågan kanske skulle omformuleras till att istället lyda:
"Är det No Go på att ta Creme Fraiche till maten om det så bara innehåller en fetthalt på 2% givet att jag inte är ute efter att bulka?"
Gammal 2004-06-10, 11:53   #5
Arwen
CottageCheeseFreak

Arwens avatar

Citat:
Originally posted by Mighty

I förhållande till standardvarianten lär den med sina 2% vara ett bättre alternativ. Frågan kanske skulle omformuleras till att istället lyda:
"Är det No Go på att ta Creme Fraiche till maten om det så bara innehåller en fetthalt på 2% givet att jag inte är ute efter att bulka?"
Sen är ju frågan om man använder en liten "klick" som smakhöjare, eller vräker i sig 500g om dagen.....låt maten vara ett naturligt och sunt inslag i en sund livsstil, så blir säkert allt inkl träningsresultaten bra
Gammal 2004-06-10, 11:57   #6
Mighty
Tragiskt forumberoende

Mightys avatar

Citat:
Originally posted by Arwen

Sen är ju frågan om man använder en liten "klick" som smakhöjare, eller vräker i sig 500g om dagen.....låt maten vara ett naturligt och sunt inslag i en sund livsstil, så blir säkert allt inkl träningsresultaten bra
Det har du helt rätt i. Om jag skulle äta Creme Fraiche som jag äter Kesella vore jag helt fel ute

Nej, i mitt fall handlar det om ca 1-2 msk till maten en gång om dagen. Vet att det också beror på mitt kcal intag och vilken energiförbrukning jag ligger på . Undrade egentligen om Creme Fraiche är "svartlistat".
Gammal 2004-06-10, 13:00   #7
SeWs
Liten som en räka!

SeWss avatar

Reg.datum: Dec 2003
det handlar ju om väldigt små mängder så det är ju bara att käka, man blir inte fet av en nöt och inte fan av klick fraiche heller.
Gammal 2004-06-10, 13:35   #8
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vare sig det är bulk eller deff kan du inte öka i fettvikt utan att ligga på energiöverskott, så även standardvarianten kan ingå i en diet med syfte att gå ner i vikt, bara du har koll på det totala energiintaget. Givetvis är det dock lättare att komma upp till +-0 gränsen med energitäta livsmedel, och du får ju mindre plats för mat som skulle "ge" något, träningsmässigt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 13:42   #9
Mighty
Tragiskt forumberoende

Mightys avatar

Tack för svaren!

Eftersom denna variant inte innehåller så mycket kcal kan jag fortsätta använda den med någorlunda gott samvete bara jag håller mig på rätt sida av totala kcal intaget.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:18.