Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-12-22, 21:49   #1
IKEA
Registered User

Reg.datum: Aug 2021
BULKA , värt det ?

Så, jag igen med en ny tråd ��*♂️

Har testat lite olika "kaloribehov" sidor.

En säger 2700 typ , en del säger 3100 + 500 för överskott till att bygga muskler.

Då är det dom sidorna där man kan lägga in hur man jobbar. Jag jobbar 9,5 timmar varje dag måndag till torsdag , rätt tungt krävande jobb , jobbar med galvanisering, lyfter balkar och stora tunga grejer! Innan detta så går jag till gymmet o kör 60 - 90 min , sen jobba 9 timmar +.

Har legat på 2600 - 2800 kcal I en vecka , mer eller mindre helt viktstabil enligt vågen ! Men fortsätter dokumentera vikten , började ta lite kreatin så de kommer ju öka lite i min vikt. Men tycker de är svårt att ens klämma 2800 kcal varje dag ��

Tänker på valhalla gainer om man inte pallar äta "mat"

Senast redigerad av IKEA den 2021-12-22 klockan 21:51.
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-22, 22:14   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Nix, inte värt det.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-22, 22:16   #3
IKEA
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nix, inte värt det.
Tack för din åsikt iaf. Jag får knappt ner 2800 kcal ! Det går men man mår illa. Sen jobbet är sjukt krävande fysiskt 😴
Gammal 2021-12-23, 12:03   #4
wilkes
Registered User

Reg.datum: Feb 2010
Beror på hur spinkig man är. Är man normalviktig eller kanske lite över, så behövs det nog ingen galen bulk. För mig var det värt det, även fast man fått lite mage på köpet. Men jag är ingen spännbög ändå så det gör inget.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 14:49   #5
Jeneric
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Har man aldrig varit fet så tror jag den värsta otjänsten man kan göra sig själv är att bli fet, även om det är temporärt.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 15:47   #6
Brofessorn
Registered User

Brofessorns avatar

Reg.datum: May 2015
För att bygga muskler behöver du ju inte gå upp i vikt. Om ditt mål å andra sidan är att gå upp i vikt behöver du bulka, om man går enligt definitionen att en bulk helt enkelt är ett kaloriöverskott. Under bulken kommer du kanske bli starkare och se större ut snabbare, men finns även risken att du blir fet vilket gör det svårare för dig i all framtid - så det är lite av ett marshmallow-test.
Gammal 2021-12-23, 20:23   #7
kvarnis
Registered User

kvarniss avatar

Reg.datum: Jul 2015
Lånar tråden lite, är det möjligt att öka få större armar utan att bulka om man är förbi newbie gains fasen? har stannat på ynka 37 spända, inte det varit någon utveckling senaste halvåret, skulle gärna vilja ha större utan att lägga på mig fett.

Senast redigerad av kvarnis den 2021-12-23 klockan 20:24.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-25, 15:19   #8
zsebastian
Registered User

Reg.datum: Dec 2021
Värt det för vadå? Vad väger du, hur lång är du, vilket mål har du och vad lyfter du?

Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Lånar tråden lite, är det möjligt att öka få större armar utan att bulka om man är förbi newbie gains fasen? har stannat på ynka 37 spända, inte det varit någon utveckling senaste halvåret, skulle gärna vilja ha större utan att lägga på mig fett.
Nej, det är inte möjligt. Du har ju bevisat det för dig själv, inget har hänt på ett halvår.

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
men finns även risken att du blir fet vilket gör det svårare för dig i all framtid
Vem som helst kan deffa ner dom kilona fett dom får på en bulk. Man blir inte fet av att gå upp 10 kilo på ett år.

Senast redigerad av zsebastian den 2021-12-25 klockan 15:20.
zsebastian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-25, 15:24   #9
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av zsebastian Visa inlägg
Värt det för vadå? Vad väger du, hur lång är du, vilket mål har du och vad lyfter du?

Nej, det är inte möjligt. Du har ju bevisat det för dig själv, inget har hänt på ett halvår.

Vem som helst kan deffa ner dom kilona fett dom får på en bulk. Man blir inte fet av att gå upp 10 kilo på ett år.
Man kan definitivt gå från ”snygg” till ”lönnfet/dad bod” genom att gå upp 10 kg på ett år.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-25, 15:35   #10
zsebastian
Registered User

Reg.datum: Dec 2021
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Man kan definitivt gå från ”snygg” till ”lönnfet/dad bod” genom att gå upp 10 kg på ett år.
Alltså, om du tränar samtidigt så är grovt räknat ungefär 5 av dom kilona fett. Med all sannolikhet kommer din kroppsfett-andel gå neråt, men det är inte säkert. Det hela beror på vad du menar med snygg kontra lönnfet. En person som är spinkig från början kommer se bättre ut om dom går upp 10 kg. Det beror helt på vad dina preferenser är, och vad du menar med snygg. Personen som går upp 10 kg kommer i alla fall se ut som att dom lyfter.

Men hur ska du annars göra? En person som bulkar så, sen går ner 5 kg kommer se bättre ut efter det än en person som spinner hjulen under samma tid. Jag vet inte varför du försöker göra andra rädda för att gå upp 10 kg, det är ingen som kommer tycka att en person ser fet ut efter en sådan bulk. Fet blir man av flera år av dåliga val.

Senast redigerad av zsebastian den 2021-12-25 klockan 15:37.
zsebastian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-26, 08:49   #11
Kev88
Registered User

Kev88s avatar

Reg.datum: Jun 2016
Viktstabil på det lilla intaget med den aktivitetsnivån? Hur lång är du och vad väger du? Vad äter du som gör att du blir illamående av 2800 kcal?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-26, 22:37   #12
IKEA
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Viktstabil på det lilla intaget med den aktivitetsnivån? Hur lång är du och vad väger du? Vad äter du som gör att du blir illamående av 2800 kcal?
Mellan 79 - 81,6 , 178 cm lång

Frukost 2 rostade mackor , 2 ägg , 1 banan , 80 gram blåbär, 250 gran kvarg.

Efter gymmet 1 Protienshake + kreatin.

Lunch 350 - 400 gram potatis , 180 gram fisk , 250 gram brocoli och en kalorisnål sås.

Lunch 2 - 350 - 400 gram potatis , 180 gram fisk , 250 gram brocoli och en kalorisnål sås.

Kvällen 2 ägg , 1 banan , 80 gram blåbär och 250 gram kvarg sen 2 protienshakes utspritt över dagen, 3 totalt.

Senast redigerad av IKEA den 2021-12-26 klockan 22:38.
Gammal 2021-12-27, 01:47   #13
IKEA
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av wilkes Visa inlägg
Beror på hur spinkig man är. Är man normalviktig eller kanske lite över, så behövs det nog ingen galen bulk. För mig var det värt det, även fast man fått lite mage på köpet. Men jag är ingen spännbög ändå så det gör inget.
Hur åt du när du bulkade ? 😄
Gammal 2021-12-27, 08:16   #14
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
typisk dietmat. kalorisnål mat som man använder för att bli mätt på få kalorier

beroende på utgångpunkt så kan en bulk vara gynnsamt
Gammal 2021-12-27, 09:05   #15
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Som sagt, ät inte som om du vore på en tävlingsdiet så går det nog lättare att få i dig tillräckligt.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.