2019-07-21, 14:39
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2019
|
Socker
Hej! Jag har då ändå sen jag börja tänka på bad jag äter hört att man ska akta sig för vitt socker och att det är jätte dåligt men undrar nu vad som egentligen är det dåliga med socker finns ju ingen näring i det och onödiga kcals det vet jag men vad är det mer?
|
|
|
2019-07-21, 14:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2019
|
Det ökar risken för karies och skapar inflammationer i kroppen, vad de negativa effekterna av dessa ökade inflammationerna är vet jag dock inte.
|
|
|
2019-07-21, 15:29
|
|
Silver lifter
Reg.datum: Jun 2011
|
Det är mer att livsmedel med mycket socker generellt är energitäta, näringsfattiga samt goda och för gemene man så leder det ofta till övervikt. Men är resterande kosten bra så är inte sockret i sig självt inget annat än kcal.
Ät varierat, bli inte tjock och träna regelbundet så är det inte så jäkla noga om det slinker in lite socker.
|
|
|
2019-07-21, 16:32
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2019
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm
Det är mer att livsmedel med mycket socker generellt är energitäta, näringsfattiga samt goda och för gemene man så leder det ofta till övervikt. Men är resterande kosten bra så är inte sockret i sig självt inget annat än kcal.
Ät varierat, bli inte tjock och träna regelbundet så är det inte så jäkla noga om det slinker in lite socker.
|
Jaha är det så för jag har smakat än protein bar en gång som hade bra näbbs protein men tillsatt socker och har hört att socker är body builders fiende och sånt sen dess så undvek den baren men är det så vad bra!
|
|
|
2019-07-21, 17:20
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jallesnalle
Det ökar risken för karies och skapar inflammationer i kroppen, vad de negativa effekterna av dessa ökade inflammationerna är vet jag dock inte.
|
Skapar inflammationer i kroppen enligt? Möjligtvis om du äter för mycket/blir överviktig? Men inte av socker per automatik?
Om jag inte är helt fel ute och cyklar, Så finns det inget "farligt" med socker.
Tänderna tar stryk ja, Onödig energi/väldigt "energitätt" och oftast väldigt lätt att "överäta" vilket leder till överskott/viktuppgång vilket i sig, Blir ohälsosamt.
Men kaloribalans och socker i kosten? Inga problem alls.
Behöver man socker? Nej, Men jäkligt gott är det.
|
|
|
2019-07-21, 17:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Helgehorse
Skapar inflammationer i kroppen enligt? Möjligtvis om du äter för mycket/blir överviktig? Men inte av socker per automatik?
Om jag inte är helt fel ute och cyklar, Så finns det inget "farligt" med socker.
Tänderna tar stryk ja, Onödig energi/väldigt "energitätt" och oftast väldigt lätt att "överäta" vilket leder till överskott/viktuppgång vilket i sig, Blir ohälsosamt.
Men kaloribalans och socker i kosten? Inga problem alls.
Behöver man socker? Nej, Men jäkligt gott är det.
|
Socker är äckligt. Testa att hälla i dig direkt från strösockerpåsen så får vi se om du tycker det är mumma. Ta lite ägg, socker, mjölk, mjöl, smör och blanda så blir genast mycket godare. Tror för övrigt det kallas sockerkaka  . Det är mixen som är god - fett och sött.
Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-07-21 klockan 17:38.
|
|
|
2019-07-21, 18:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2018
|
Andra aspekt på socker/raffinerat socker.
Försvagar immunförsvaret.
Sänker testosteronnivåerna (extremt mycket tydligen).
Senast redigerad av BigHunter den 2019-07-21 klockan 18:39.
|
|
|
2019-07-21, 19:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av BigHunter
Andra aspekt på socker/raffinerat socker.
Försvagar immunförsvaret.
Sänker testosteronnivåerna (extremt mycket tydligen).
|
Källor på det?
|
|
|
2019-07-21, 19:46
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
|
|
|
2019-07-21, 20:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2017
|
|
|
|
2019-07-21, 21:00
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life
Socker är äckligt. Testa att hälla i dig direkt från strösockerpåsen så får vi se om du tycker det är mumma.
|
Ofta strösocker inte är gott? Sockerbitar kan man ju äta paketvis utav. Nästan bättre än att äta upp smörpaket med sked.
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2019-07-21, 21:21
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
+1
Trams. Socker och råsocker är livets goda.
|
|
|
|
2019-07-22, 02:05
|
|
Silver lifter
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Socker är äckligt. Testa att hälla i dig direkt från strösockerpåsen så får vi se om du tycker det är mumma. Ta lite ägg, socker, mjölk, mjöl, smör och blanda så blir genast mycket godare. Tror för övrigt det kallas sockerkaka  . Det är mixen som är god - fett och sött.
|
Sockervadd är ju smaskens.
|
|
|
2019-07-22, 09:56
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2018
|
Citat:
|
Socker är gott som sagt, Brukar käka strösockerbitar då och då just för smakens skull.
Sockervadd är ju otroligt gott med, Pure socker
|
|
|
2019-07-22, 16:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
Intressant! Du som är väldigt välbildad när det kommer till sånt här, vad säger forskningen om socker? Är det ofarligt bortsett från att det kan orsaka karies?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.
|

|