jag e typ nästan alltid skit törstig resten av dagen efter jag har tränat. jag dricker en jävla massa räknar inte L men det e en hel del o ja undrar vad min törstighet kan bero på?
Originally posted by randig jag e typ nästan alltid skit törstig resten av dagen efter jag har tränat. jag dricker en jävla massa räknar inte L men det e en hel del o ja undrar vad min törstighet kan bero på?
Du kanske svettas väldigt mycket på träningen och har ett tungt/hårt jobb som gör att kroppen får anstränga sig mycket samtidigt som vårvärmen gör sig gällande- olika faktorer som i kombination skulle kunna göra att iaf jag skulle dricka lite mera vatten/vätska än "normalt".
Originally posted by King Grub Kolla upp det hos en läkare; ständig törst trots stort vätskeintag är ett av tecknen på diabetes.
Citat:
Originally posted by Styx Det kan vara ett tecken på diabetes om du även har stora mängder urin. Eller dricker du bara mycket utan allt för stora mängder urin?