Vad hände på mitt konditionspass? - knappt svettig/anstränd.
Har under en tid försökt gå ner lite i vikt, så lagt på konditions pass som består av crosstreiner 20-30 min och äta mindre.
Gått ner från 100 till 85 under ett halvårs tid. Så tagit det lugnt.
På crosstreinern brukar jag köra 20 min på högt motstånd, mitt rekord är 30 minuter. När detta rekord "sattes" RANN det extremt mycket svett, och jag liksom kände hjärtat i halsen, och pulsen i hela kroppen efter att jag varit klar med passet.
Mellan rekordet och idag har det kanske gått 2 veckor, och jag tkr 20 min brukar vara väldigt jobbigt och räcker för att bli helt slut.
Nu till frågan, IDAG precis som alla andra dagar körde jag på tom mage, med 7-8 timmars sömn, körde på samma maskin och samma motstånd som jag brukar köra på, och det kändes EXTREMT LÄTT. Kollade pulsen då och då, den vandrade mellan 180-190, körde 30 min för hade småbråttom, men hade kunnat köra bra mkt längre kändes det som, och efter så var jag knappt svettig, och andades inte som en gris 5-10 min efter utan andningen var helt normal.
det jag vet med säkerhet är att jag hade en ätardag igår där jag åt en massa chips, godis, pasta. Alltså massor med kolhydrater, KAN det ha med detta och göra, att jag åt mer kcal och kroppen helt enkelt hade mer energi, eller beror det på något annat? Det var verkligen extrem skillnad, 25 min in i passet och pulsen slog i 190 och jag började skratta högt för att det kände så barnsligt enkelt.
|