2017-04-01, 15:44
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Tror ni restaurangkedjan "Hooters" skulle gå bra i Sverige?
I USA finns en restaurangkedja som heter Hooters. Servitriserna/bartendrarna är snygga, lättklädda och flirtiga, och en stor del av grejen med att gå dit är att glo på servitriserna.
Ni kan tänka er en slags mix mellan stripklubb, sportbar och vägkrog. De anställda strippar inte, men har hotpants, magtröjor, osv.
Vad tror ni, hade det här konceptet (behöver inte vara just Hooters, utan kan vara liknande koncept med annat namn, och annan meny) kunnat funka i Sverige? Finns det ett klientel som skulle uppskatta detta, eller skulle "sådana" hellre gå till en riktig stripklubb?
Skulle det vara möjligt i Sverige med anställningar där (cis-) kvinnligt kön, flirtighet och tilltalande utseende inte bara premieras utan krävs och övriga diskrimineras? Hade feminister i Sverige gått bananas och fått stället att bomma igen?
Skulle det funka bättre i en småstad än i större städer?
Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2017-04-01 klockan 15:45.
|
|
|
2017-04-01, 15:46
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Konceptet hade dödats så hårt i media att jag tror gemene svenne inte skulle gå dit.
|
|
|
2017-04-01, 15:49
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Det har blivit alldeles för PK och FI för att det ska få fäste 
Troligtvis större chans i småstad.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2017-04-01, 15:49
|
|
Biggus Dickus
Reg.datum: Nov 2016
|
Jag kan inte förstå hur människor med självrespekt kan besöka sådana ställen.
|
|
|
2017-04-01, 15:53
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Jag tror det hade blivit en superhit för det är så inne att vara icke-PK.
|
|
|
2017-04-01, 15:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Ja, i liten utsträckning skulle kedjan gå runt. Faktum är att den förmodligen skulle frodas av publiciteten och tjäna pengar på det. Detta efter att ha fått utstå sabotage av extrema individer.
Ett stort problem med den kedjan är ju att maten är dålig. Det är inte värt att besöka om man nu ska äta en okej måltid. Särskilt inte med svenska mått mätt.
|
|
|
2017-04-01, 15:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
På ballbreaker på kungsholmen glider ju servitriserna runt med rollerblades och hotpants. Visserligen inte i restaurangdelen men övriga lokalen så.
|
|
|
2017-04-01, 16:01
|
|
Biggus Dickus
Reg.datum: Nov 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag tror det hade blivit en superhit för det är så inne att vara icke-PK.
|
Så kan det mycket väl vara, jag tänkte samma sak. Feminismen har nästan fått en gummibandseffekt som slagit tillbaks hårdare åt andra hållet istället.
Den som gapar efter för mycket.
|
|
|
2017-04-01, 16:02
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Personen som driver stället lär ju få utstå en del glåpord om han bara anställer snygga tjejer med stora juver, jag vet inte hur det ser ut med lagarna i Sverige det kanske till och med är olagligt och anses diskriminerande att bara anställa människor som ser bra ut? Skulle inte förvåna mig om så var fallet.
|
|
|
2017-04-01, 16:03
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Det finns goda skäl att anta att Hooters-konceptet skulle strida mot svensk lagstiftning, nämligen diskrimineringslagen.
EDIT: För att förtydliga, man kan diskriminera fula, snygga, rödhåriga, feta osv. utan att begå lagbrott, däremot får man inte könsdiskriminera m.m.
Senast redigerad av tomten1 den 2017-04-01 klockan 16:08.
|
|
|
2017-04-01, 16:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
Personen som driver stället lär ju få utstå en del glåpord om han bara anställer snygga tjejer med stora juver, jag vet inte hur det ser ut med lagarna i Sverige det kanske till och med är olagligt och anses diskriminerande att bara anställa människor som ser bra ut? Skulle inte förvåna mig om så var fallet.
|
Vore inte det riktigt korkat? Klart man som arbetsgivare ska få anställa efter egna preferenser.
|
|
|
2017-04-01, 16:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Nej, man får inte diskriminera baserat på kön, sexuell läggning, ålder, religion eller funktionsnedsättning. I övrigt får man anställa hur man så behagar.
Senast redigerad av tomten1 den 2017-04-01 klockan 16:13.
|
|
|
2017-04-01, 16:17
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90
Det har blivit alldeles för PK och FI för att det ska få fäste 
Troligtvis större chans i småstad.
|
Bor utanför en småstad och där höll det på att bli inbördeskrig för att en strippklubb öppnade, så tror inte det.
|
2017-04-01, 16:34
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Tycker det är en smaklös verksamhet, kan bara hoppas vi inte ser mer utveckling mot sån skit.
Finns det folk beredda att pröjsa stålars ser jag inte varför det inte skulle fungera i Sverige.
Tycker mig iaf lägga märke till att butiksbiträden i klädaffärer ofta ser bra ut, svårt att påvisa att diskriminering sker pga utseende, och utseende säljer. Att fortsätt anställa attraktiva före oattraktiva och ge dem arbetskläder som är utmanande känns inte som en orimlig företeelse.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2017-04-01, 17:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Jamen varför inte. Vem vill inte äta middagen med ståkuk liksom? Känns som att det bara är väldigt sunkiga snubbar som går dit?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.
|

|