Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-24, 20:16   #1
Sanosuke
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Har gått ner i vikt men magen större

Jag har ett problem gällande magen, jag har gått ner ifrån ca 84 kg till ca 73 kg (när jag går upp på morgonen) under circa ett års tid. Detta gjorde jag genom att börja träna thaiboxning och springa i kombination med att äta bättre.

Mitt problem är nu att under tiden jag gått ner i vikt så har min buk ökat i storlek dramatiskt och jag förstår inte hur det kan hänga ihop? något som har tips.

lite övrig info, är 1.84 lång, 73 kg, kille i ålder 25.
Sanosuke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 20:25   #2
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Har du mätt bukomfånget eller menar du att buken SER större ut än den gjort innan?

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 20:33   #3
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Äter du generellt mer (mycket mer) fiber än tidigare? Det kan göra mig se riktigt svullen ut runt buken.

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 20:43   #4
Sanosuke
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Har du mätt bukomfånget eller menar du att buken SER större ut än den gjort innan?
Det både ser och känns större, det finns inget att ta i riktigt det ligger liksom under musklerna så antar att det är underhudsfett.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Äter du generellt mer (mycket mer) fiber än tidigare? Det kan göra mig se riktigt svullen ut runt buken.
Nej inte vad jag vet.

Avslappnat:
uploading images

Spännt:
adult image host

Senast redigerad av Sanosuke den 2016-10-24 klockan 20:47.
Gammal 2016-10-24, 22:55   #5
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Du ser lite svullen ut, det ser inte ut som fett. Kan vara en tanke att se över dieten.

Vad äter du?
Gammal 2016-10-25, 08:20   #6
Sanosuke
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Du ser lite svullen ut, det ser inte ut som fett. Kan vara en tanke att se över dieten.

Vad äter du?
Innan jag började gå ner i vikt åt jag i princip det jag kände för och helt utan magen. Det jag ändrade på under nedgången var tex att äta mindre ris/potatis och äta mer grönsaker/kött samt proteinshakes, sen åt jag mindre socker också.

För att försöka minka på svullnaden har jag testat byta till laktosfri mjölk, ätit mindre bröd, tagit receptfria läkemedel.

Vanliga måltider inkluderar torsk med ris och broccoli, spagetti med köttfärssås, tacos utan kryddan/tacosåsen, kykling med ris och grönsaker, korv och stråganof, lax med ris och sås för att nämna några.

Frukosten när jag jobbar brukar bli frukt och macka och om jag är hemma havregryn med mjölk och sylt.

Som mellanmål brukar jag ta en propud, proteinshake, mannafrutti eller en frukt, oftast äpple/banan.

Jag äter alltid frukost kl 10:00 lunch 12-13:00 och middag vid 17-18:00.

Vill även nämna att jag slutat snusa under denna tid itan att det blivit bättre.

Senast redigerad av Sanosuke den 2016-10-25 klockan 08:27.
Gammal 2016-10-25, 13:30   #7
Chloé
Registered User

Vad du äter

Tips: Kolla om du är allergisk mot något (laktos, gluten etc.) hos läkaren. Läs om synbiotika (pre- & probiotika) på ex Food Pharmacy blogg. Många i dag har problem m tarmarna vilket gör att du känner dig svullen nästan konstant.

Att utesluta ett ämne helt som laktos eller gluten kan öka risken för att bli intolerant, många som tror sig vara intoleranta idag är inte det utan kan vara andra faktorer som påverkas (mestadels stress). Utesluter du ett ämne helt under en längre period får kroppen en chock när du sedan börjar med det igen. Ju längre du väntar desto högre risk för intolerans.

Testa att äta enligt periodisk fasta 16:8 (fastar 16h & äter 8h). Ex äter första målet kl:10 & sista målet kl:18. En kopp kaffe på morgonen/te kvällen är okej. Då vilar du tarmarna.

Annars stressa ner, dra ner på kaffe, vitt mjöl & socker. Öka protein- (2g/kg är en bra riktlinje, gå lite högre vid deff) och fiberintaget. Läs på vilka livsmedlen som allmänt gör dig lättare svullen och prova dig fram. Har många vänner som upplever att de inte är lika svullna när de minskat/slutat äta rött kött.
Chloé är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 17:55   #8
Sanosuke
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Chloé Visa inlägg
Tips: Kolla om du är allergisk mot något (laktos, gluten etc.) hos läkaren. Läs om synbiotika (pre- & probiotika) på ex Food Pharmacy blogg. Många i dag har problem m tarmarna vilket gör att du känner dig svullen nästan konstant.

Att utesluta ett ämne helt som laktos eller gluten kan öka risken för att bli intolerant, många som tror sig vara intoleranta idag är inte det utan kan vara andra faktorer som påverkas (mestadels stress). Utesluter du ett ämne helt under en längre period får kroppen en chock när du sedan börjar med det igen. Ju längre du väntar desto högre risk för intolerans.

Testa att äta enligt periodisk fasta 16:8 (fastar 16h & äter 8h). Ex äter första målet kl:10 & sista målet kl:18. En kopp kaffe på morgonen/te kvällen är okej. Då vilar du tarmarna.

Annars stressa ner, dra ner på kaffe, vitt mjöl & socker. Öka protein- (2g/kg är en bra riktlinje, gå lite högre vid deff) och fiberintaget. Läs på vilka livsmedlen som allmänt gör dig lättare svullen och prova dig fram. Har många vänner som upplever att de inte är lika svullna när de minskat/slutat äta rött kött.
Hej, jag har i princip testat allt som du nämner förutom synbiotic som jag förstått så är det ett bakterie/fiber tillskott och ja har redan testat ett liknande från apoteket.

Har även inte gjort något allergi test hos doktorn men har varit där och berättat om mina problem och lämnat avföring/blodprov och lite andra prov och dom säger bara att det inte är något fel på mig överhuvudtaget.
Gammal 2016-10-25, 20:15   #9
Ivan Bogus
Registered User

Ivan Boguss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Sanosuke Visa inlägg
Innan jag började gå ner i vikt åt jag i princip det jag kände för och helt utan magen. Det jag ändrade på under nedgången var tex att äta mindre ris/potatis och äta mer grönsaker/kött samt proteinshakes, sen åt jag mindre socker också.

För att försöka minka på svullnaden har jag testat byta till laktosfri mjölk, ätit mindre bröd, tagit receptfria läkemedel.

Vanliga måltider inkluderar torsk med ris och broccoli, spagetti med köttfärssås, tacos utan kryddan/tacosåsen, kykling med ris och grönsaker, korv och stråganof, lax med ris och sås för att nämna några.

Frukosten när jag jobbar brukar bli frukt och macka och om jag är hemma havregryn med mjölk och sylt.

Som mellanmål brukar jag ta en propud, proteinshake, mannafrutti eller en frukt, oftast äpple/banan.

Jag äter alltid frukost kl 10:00 lunch 12-13:00 och middag vid 17-18:00.

Vill även nämna att jag slutat snusa under denna tid itan att det blivit bättre.

Broccoli.
Så fort jag käkar broccoli (varje dag nästan) ser jag ut som en välpumpad fotboll runt midjan.

Nu vet jag inte om detta är ett fenomen som gäller bara mig men det kanske kan vara värt ett försök?

IB

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 07:14   #10
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag förstår inte var folk ser "svullnaden", jag tycker att det ser helt normalt ut. Däremot kanske du har dålig hållning i vardagen. Det är jättestor skillnad mellan bilderna, och på första bilden ser det ut som om du står som stora S. Bilderna är dock ärligt talat komplett värdelösa; man skall vara jääävligt smal för att magen skall vara till sin fördel i grodperspektiv. Mät, och ta nya bilder.

Sedan tycker jag att folk skall ge fan i att hobbydiagnostisera alla som tycker att de borde vara smalare än de är med laktos- och glutenintolerans. Och att s.k. periodisk fasta skulle vara något slags "tarmvila" skulle jag säga är bullshit.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 12:02   #11
Tiga
Registered User

Tigas avatar

Reg.datum: Apr 2009
Jag tycker också att din mage ser helt normal ut. Försök att ligga på överskott och bygg på lite mer muskler så kommer det se skitbra ut.
Tiga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 13:16   #12
Owe
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag förstår inte var folk ser "svullnaden", jag tycker att det ser helt normalt ut. Däremot kanske du har dålig hållning i vardagen. Det är jättestor skillnad mellan bilderna, och på första bilden ser det ut som om du står som stora S. Bilderna är dock ärligt talat komplett värdelösa; man skall vara jääävligt smal för att magen skall vara till sin fördel i grodperspektiv. Mät, och ta nya bilder.

Sedan tycker jag att folk skall ge fan i att hobbydiagnostisera alla som tycker att de borde vara smalare än de är med laktos- och glutenintolerans. Och att s.k. periodisk fasta skulle vara något slags "tarmvila" skulle jag säga är bullshit.
1+ på det !
Owe är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.