Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-21, 10:32   #1
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Reg.datum: Nov 2013
Konstigt sträck i ryggen

Va är det för konstigt sträck jag har i mitten av ryggen och varför? Eller är det bara en sån där grej som är normal fast man själv stör sig på? Haha

www.imgur.com/87vienl

Edit: Bättre bild! www.imgur.com/SATBi3L

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-10-21 klockan 10:33. Anledning: Bättre bild
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 10:53   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Fast du har mer hud och fett:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg backbiceps_a.jpg (140.3 KB, 39 visningar)

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 11:00   #3
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Fast du har mer hud och fett:
Haha ja det är ganska tydligt, men frågan kvarstår.. Vad är det för sträck? Det är ju typ ingenting majoriteten av folket har så varför har jag detta konstiga sträck? Gener, självklart, men utöver det så måste det ju finnas någon bakomliggande faktor tänker jag..

Kan det helt enkelt vara så att det försvinner om jag deffar ner mig ännu mer?

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-10-21 klockan 11:01.
Gammal 2016-10-21, 11:37   #4
skattefusk
Registered User

Reg.datum: Apr 2013
Trollar du eller? Du trycker ju ihop skuldrorna, klart det kläms ihop då. Man kan göra likadant med brösten.
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 11:46   #5
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skattefusk Visa inlägg
Trollar du eller? Du trycker ju ihop skuldrorna, klart det kläms ihop då. Man kan göra likadant med brösten.
Varken trollar eller trycker ihop skuldrorna överdrivet, det ser ut så bara jag drar tillbaka armarna i den positionen. Utan att försöka "trycka ihop" skuldrorna.
Gammal 2016-10-21, 11:49   #6
LillisJ
Registered User

LillisJs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
Varken trollar eller trycker ihop skuldrorna överdrivet, det ser ut så bara jag drar tillbaka armarna i den positionen. Utan att försöka "trycka ihop" skuldrorna.
Dina skuldror är ihop kompis

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 11:53   #7
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ Visa inlägg
Dina skuldror är ihop kompis
Hahaha ja det förstår jag, så dum är jag inte
Det jag menade var att jag inte trycker ihop dom överdrivet så som det verkar som han trodde att jag gör, bara för att få till det där sträcket! hahah.

Fortfarande fundersam då jag tycker det ser överdrivet ut på mig jämfört med andra, men det är väl bara något sånt där som man själv bryr sig om men som andra inte tänker så mycket på, antar jag.

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-10-21 klockan 11:54.
Gammal 2016-10-21, 16:15   #8
Hyperion1
Registered User

Reg.datum: Jun 2015
Citat:
Hahaha ja det förstår jag, så dum är jag inte
Det jag menade var att jag inte trycker ihop dom överdrivet så som det verkar som han trodde att jag gör, bara för att få till det där sträcket! hahah.

Fortfarande fundersam då jag tycker det ser överdrivet ut på mig jämfört med andra, men det är väl bara något sånt där som man själv bryr sig om men som andra inte tänker så mycket på, antar jag.
Sitter dina skulderblad alltid så, alltså så ihop tyckta? Det ska dem inte göra rent naturligt. För dem som skulderbladen sitter så brukar detta vara en indikation på att man överutvecklat musklerna som samt utsatt skulderbladen för den positionen väldigt mycket. Två tänkbara och vanliga övningarna där skulderbladen trycks ihop är roddar (där man aktivit för ihop dem) samt bänkpress/hantellpress (där man håller dem ihoppressade under utförandet. Blir det för mkt av detta så kan det bli en naturlig position som kroppen gärna faller tillbaka till.
Hyperion1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 16:42   #9
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hyperion1 Visa inlägg
Sitter dina skulderblad alltid så, alltså så ihop tyckta? Det ska dem inte göra rent naturligt. För dem som skulderbladen sitter så brukar detta vara en indikation på att man överutvecklat musklerna som samt utsatt skulderbladen för den positionen väldigt mycket. Två tänkbara och vanliga övningarna där skulderbladen trycks ihop är roddar (där man aktivit för ihop dem) samt bänkpress/hantellpress (där man håller dem ihoppressade under utförandet. Blir det för mkt av detta så kan det bli en naturlig position som kroppen gärna faller tillbaka till.

Alltså det är inte så att det ser ut så där när jag har händerna ner längs kroppen, inte det jag menar. Då ser det väl typ mer normalt ut. Kanske kan min vingscapula hjälpa till att orsaka detta till viss del?
Gammal 2016-10-21, 16:57   #10
Hyperion1
Registered User

Citat:
Alltså det är inte så att det ser ut så där när jag har händerna ner längs kroppen, inte det jag menar. Då ser det väl typ mer normalt ut. Kanske kan min vingscapula hjälpa till att orsaka detta till viss del?
Det beror nog på hur och i vilket läge den vingar, går inte säga så mkt mer.

Hur beter sig dina skulderblad när du lyfter händerna från ett läge då dem händer ner på sidan till över huvudet, alltså typ som en snöängel. Hänger du med? Börjar dem pressar ihop efter du gör ett par sådanna repetitioner? Spela in ett sådant klipp och gör 10-15 reps för att se hur dem beter sig. Posta gärna filmen om du vill.
Gammal 2016-10-21, 20:23   #11
Isseman
Registered User

Issemans avatar

Reg.datum: May 2014
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 23:14   #12
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Hahah sluta trolla med mig nu! Tycker faktiskt att det ser lite efterblivet ut ju!
Gammal 2016-10-22, 08:03   #13
Hyperion1
Registered User

Citat:
Hahah sluta trolla med mig nu! Tycker faktiskt att det ser lite efterblivet ut ju!
Jag gav dig ett seriöst svar, så gissar att ovanstående var menat till någon annan(?). Kan vara fullt normalt eller som jag redan beskrivit.
Gammal 2016-10-22, 14:28   #14
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hyperion1 Visa inlägg
Jag gav dig ett seriöst svar, så gissar att ovanstående var menat till någon annan(?). Kan vara fullt normalt eller som jag redan beskrivit.
Ah såg inte ditt inlägg förs än nu, det var bara en fundering och inget som påverkar mig så pass mkt att jag tycker det är värt att gå igenom besväret att lägga upp en video osv.. Men tack haha
Gammal 2016-10-22, 18:05   #15
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Sluta patologisera killen. Det ser helt normalt ut för (den rätt så konstlade) posen. Står man konstigt, ser man konstig ut. Och det är typ helt omöjligt att ta selfies och få dem att se ut som bilder som någon annan tagit.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.