Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-14, 21:33   #1
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
Varför händer inget?

Har legat på deff nån veckor nu men eftersom inget händer så måste jag ta i med hårdhandskarna men trots det har inget hänt än. Väger nu 90 kilo (kroppsfett ingen aning men jag e inte fet iaf) och ska definitivt ner.
Dagen ser ut så här
7:00 Frukost 2 dl Havregryn mellanmjölk ev ägg.
11:00-12:00 Skollunch 2glas mjölk sallad
15:00-16:00 Okokt pasta ev mjölk
17:00-18:00 Middag Pasta+ Protein av något slag Mjölk
Träning 2 timmar cirka. Styrketräning ev 10 min hoprep efteråt
21:00 1liter hemmagjord gainer/proteinshake beståend av mjölk,ägg, bär eller frukt och socker +några skivor vitbröd.
Ibland när jag inte kan göra hemmagjort brukar det bli 2 bananer och 1 liter minimjölk.
Ovanstående ätes innan duschen. Efter duschen brukar jag ta samma som frukost eller pasta tonfisk mjölk.
Pastan i båda målen brukar vara cirka 250 gram.
Själv tycker jag inte det är så mycket mat på en dag, möjligvis för mycket mat efter träning? Kan det vara skurken? Funderar annars på att höja konditionsträningen med längre sträckor och fler dagar.

Jag vet att jag enligt de flesta har för lite protein men mina förutsättningar är för tillfället inte bättre. Men detta borde väl inte påverka viktnedgång?
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 21:36   #2
henke_in_training
Ahhhh-nöööld

henke_in_trainings avatar

Reg.datum: Jan 2004
vad tränar du i 2 timmar????
henke_in_training är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 21:41   #3
MunsöHustla
sveafmx.com da shit

Reg.datum: Jun 2003
Re: Varför händer inget?

Citat:
Originally posted by Man and Machine
Dagen ser ut så här
7:00 Frukost 2 dl Havregryn mellanmjölk ev ägg.
Träning 2 timmar cirka. Styrketräning ev 10 min hoprep efteråt
21:00 1liter hemmagjord gainer/proteinshake beståend av mjölk,ägg, bär eller frukt och socker +några skivor vitbröd.
Ibland när jag inte kan göra hemmagjort brukar det bli 2 bananer och 1 liter minimjölk.
Ovanstående ätes innan duschen. Efter duschen brukar jag ta samma som frukost eller pasta tonfisk mjölk.
Pastan i båda målen brukar vara cirka 250 gram.
Jag förstår inte att du kan kalla det dät matschemat deff om jag ska vara ärlig, alldeles för lite protein och väldigt mycket kolhydrater verkar det som. När jag vägde 100kg åt jag inte ens 250g pasta på en dag tex....
MunsöHustla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 23:11   #4
Fors
Banned User

Forss avatar

Det är lite svårt att ge något utlåtande eftersom du inte anger hur mycket av allting du äter.

Måltid 3 och 4 ligger enligt mig lite nära varandra? Är det inte jobbigt att påbörja nästa måltid en timme efter avslutad?

Det ser även ut att vara en hel del mjölk, vilket inte är det bästa att basera ett deffschema på. Dina måltider tyder på rätt många insulinspikar. Jag skulle nöjt med med mjölk till ett av målen.

Slutligen låter 1 liter specialgainer ganska tilltaget. Självklart är det omöjligt att ge någon direkt kommentar då jag inte känner till dess exakta innehåll.
Fors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 23:41   #5
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Deff?

Alldeles för mycket kolhydrater och för lite protein och fett.
Inget mysterium.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 23:51   #6
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
250gram torr vikt eller kokt?
Gammal 2004-04-15, 02:00   #7
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Varför så stor gainer? varför inte dela upp det på två mål?

Varför okokt pasta?
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 08:05   #8
B-jay
Riktiga män väger över 90

B-jays avatar

Reg.datum: Mar 2004
det måste va fruktansvärt lågt GI på okokt pasta, typ -100 och jävulst bra för magen!
Gammal 2004-04-15, 08:25   #9
Berge
Registered User

Berges avatar

Reg.datum: Mar 2004
Det där är verkligen inte en deff . Skollunchen ska du stryka direkt även mjölken du dricker till (skolor envisas med mellanmjölk) . Och så äter du på tok för mycket kolhydrater ,bara pastan blir 355 gram ! .355 gram får jag i mig per dag och jag väger ca 116 kg . Jag antar att du kör fettbränning ?
Berge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 15:38   #10
stybb
Registered User

stybbs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
7:00 Frukost 2 dl Havregryn mellanmjölk ev ägg

Ät mer frukost.. Brukar ligga runt 600kcal på min deff. Jag käkar allbran 27% för att få i mig rejält med fibrer. Sen käkar jag gröt, prottedrink samt något ägg.

Citat:

Du bör ha ett mellanmål innan skollunchen. Sen är skollunchen verkligen värdelös 9 fall av 10. Ta med en prottedrink och en frukt eller en fullkornsmacka med kalkon på och ta den vid 10.

Ta det som är nyttigast i matsalen. Dra ner på kolhydraterna i matsalen osv. Här får man verkligen tänka.

Citat:

Samma här. Gör någon du kan frysa ner. Jag bruka käka min brutala linssoppa runt 3-4 innan träningen. I den får jag i mig bra fett, protein, fibrer och kolhydrater och man blir rejält mätt. Alternativet är att du tar en prottedrink med vatten och käkar nån macka som jag skrev ovan. Se till att ha något bra pålägg som tex kalkon. Alla den mjölk du mosar i dig höjer dina insulinnivår .. rätta mig om jag har fel Grub.

Citat:

Vräk i dig protein .. kyckling tex. Under deffen kanske jag tar 25gram ris till kvällsmat. Och kycklingfiler samt sallad. De låter inte mycket men äter du noga under hela dagen behöver du inte tokäta nångång förutom frukost. Viva la Frukost !

Citat:

Detta gissar jag är direkt efter träningen och det ser ganska bra ut tycker jag. Du kanske ska skippa det vitabrödet som jag inte riktigt förstår varför du har med. Inget av värde i det som du inte får i dig av ägg, bär eller mjölken i drinken.

Kl 22 bör du äta igen. Detta bör vara det 3-4 riktiga målet på dagen. Käka rester sen kvällen i måttlig mängd.

Hur Mycket: Väg maten första veckan så får du en vettig uppfattning om hur mycket du skall äta.

Protein: Käka minst 2,5 gram protein per kg du väger. om du väger tex 50 kg så käka 125 gram protein.

Kcal: På hela dagen bör du kanske få i dig ca 2500 kcal.. då bör du tappa något halvkilo veckan. I fett.

Träningen: Kör mer intensivt på gymmet. DU klarar att pressa ner passen. Efter gymmet knallar du en promenad. Inne eller ute.. Gå i 30-50 min.. innan drinken. På Morgonen!.. varför sova till 7.. ställ klockan på 6 så hinner du gå 1h innan du äter.. Gud vad skönt i vårvädret.

Och för att få dig att tända till lite o verkligen ta tag i saken. Så duger inte det där förra matschemat ens till bulk eller deff. Fy skäms

Lycka till och rapportera resultat.

Grub> vid allt för många fel... rätta mig ;D

TIMMY!

Senast redigerad av stybb den 2004-04-15 klockan 15:43.
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 15:51   #11
MunsöHustla
sveafmx.com da shit

Citat:
Originally posted by stybb

Detta gissar jag är direkt efter träningen och det ser ganska bra ut tycker jag. Du kanske ska skippa det vitabrödet som jag inte riktigt förstår varför du har med. Inget av värde i det som du inte får i dig av ägg, bär eller mjölken i drinken.

Vit bröd = snabba kolhydrater, något han inte får något alls av om han tar bort det efter passet.
Gammal 2004-04-15, 16:02   #12
stybb
Registered User

stybbs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Vit bröd = snabba kolhydrater, något han inte får något alls av om han tar bort det efter passet.
Men läs snälla..

I hans drink har han frukt och SOCKER(!).. Det e ju långsamma grejer....

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 16:38   #13
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Man and Machine: Grova förutsättningar för en deff räknar per kg kroppsvikt

Ca 28-32 kcal Ett normalfall. Förhoppningsvis försöker man inte deffa utan att ha koll på vad man redan äter och då är den här siffran ointressant. Hur åt du förut?

2-3 g protein

0,8-1,0 g fett

Kolhydrater tillsammans med mer fett utgör resterande kaloriintag.
Tränar man mycket så större andel kolhydrater.
Kör man styrka tillsammans med promenader spelar det mindre roll utom att man måste fylla på innan och efter styrketräningen.

Kolla igenom din kost och se vad det finns att förändra.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 17:01   #14
MunsöHustla
sveafmx.com da shit

Citat:
Originally posted by stybb

Jag kollade bara på det du hade skrivt och du hade INTE nämnt att han använde socker, och frukt är långsamma grejer ja.
Gammal 2004-04-15, 21:22   #15
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
Ja, träningen brukar bli ungefär 2 timmar. 20 min resa iform av löpning,sedan töja lite grann träning 1,5 timmar (försöker pressa det neråt men vill inte göra det ifrom av bristande utförande osv)
Jag har infört löpning efterpasset nu antingen 5 eller 7 km ev om inte vaderna är helt utslitna lite hopprep efter löpningen. JAg gissar att passet kommer bli lite längre med löpningen efter. Meningen med löpningen är att den ska kontra alla kolhydraterna.
Egentligen har jag lovat mig själv att aldrig börja väga maten men om det behövs för att ni ska kunna svara på frågan så får jag nog överväga att börja med det... Men orkar man det ni som gör det?

Måltid 3 och 4 ligger nära varandra men tyvärr har jag inte mer tid att spela på... Går det lika bra att slå ihop dom? JAg vet at näringsupptaget bli sämre men det ena målet är så litet.

Mycket mjölk...inte jämfört med vad det brukar. Insulinpeak borde det ju inte bli brukar bara va några glas handlar ju inte om litrar. Sen är det en av få saker därifrån jag får mitt protein. Hur mycket mjölk behövs egentligen för att få en insulintop? Spelar det nån roll om man bara dricker mjölk eller om man äter nåt annat till?

RÄTTNING gainer flaskan är på 0,7. Den är standrad flaskan skulle jag gissa.

Frukosten kan lätt dubblas och en macka vid 10 är öven det fullt möjligt.
Dela gärna med dig av receptet på linsoppan och jag gör en sats bums.

Proteinet ska jag bli bättre på ska ner och handla tonfisk i massor imorgon om jag hinner. 2,5 gram per kilo ger ett intag på 225 gramprotten per dag. JAg är nog inte nära hälften. Bättring omgående.
Morgonpromenad kan bli struligt vill helst inte missa massa sovtimmar. Blir det nåt nämnvärt resultat på 2 promenader i veckan? Upp och ut direkt med marschkängorna 40 min?

Thx för all kritik, underbart att bli rättad. Ni får ursäkta svaret men jag vet inte hur man quotear en hel tråd och att quota varje medelande för sig gör bara en massa jobbiga medelanden. Och JA, jag ska bli hård.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:39.