Citat:
7:00 Frukost 2 dl Havregryn mellanmjölk ev ägg
|
Ät mer frukost.. Brukar ligga runt 600kcal på min deff. Jag käkar allbran 27% för att få i mig rejält med fibrer. Sen käkar jag gröt, prottedrink samt något ägg.
Citat:
11:00-12:00 Skollunch 2glas mjölk sallad
|
Du bör ha ett mellanmål innan skollunchen. Sen är skollunchen verkligen värdelös 9 fall av 10. Ta med en prottedrink och en frukt eller en fullkornsmacka med kalkon på och ta den vid 10.
Ta det som är nyttigast i matsalen. Dra ner på kolhydraterna i matsalen osv. Här får man verkligen tänka.
Citat:
15:00-16:00 Okokt pasta ev mjölk
|
Samma här. Gör någon du kan frysa ner. Jag bruka käka min brutala linssoppa runt 3-4 innan träningen. I den får jag i mig bra fett, protein, fibrer och kolhydrater och man blir rejält mätt. Alternativet är att du tar en prottedrink med vatten och käkar nån macka som jag skrev ovan. Se till att ha något bra pålägg som tex kalkon. Alla den mjölk du mosar i dig höjer dina insulinnivår .. rätta mig om jag har fel Grub.
Citat:
17:00-18:00 Middag Pasta+ Protein av något slag Mjölk
|
Vräk i dig protein .. kyckling tex. Under deffen kanske jag tar 25gram ris till kvällsmat. Och kycklingfiler samt sallad. De låter inte mycket men äter du noga under hela dagen behöver du inte tokäta nångång förutom frukost. Viva la Frukost !
Citat:
21:00 1liter hemmagjord gainer/proteinshake beståend av mjölk,ägg, bär eller frukt och socker +några skivor vitbröd.
|
Detta gissar jag är direkt efter träningen och det ser ganska bra ut tycker jag. Du kanske ska skippa det vitabrödet som jag inte riktigt förstår varför du har med. Inget av värde i det som du inte får i dig av ägg, bär eller mjölken i drinken.
Kl 22 bör du äta igen. Detta bör vara det 3-4 riktiga målet på dagen. Käka rester sen kvällen i måttlig mängd.
Hur Mycket: Väg maten första veckan så får du en vettig uppfattning om hur mycket du skall äta.
Protein: Käka minst 2,5 gram protein per kg du väger. om du väger tex 50 kg så käka 125 gram protein.
Kcal: På hela dagen bör du kanske få i dig ca 2500 kcal.. då bör du tappa något halvkilo veckan. I fett.
Träningen: Kör mer intensivt på gymmet. DU klarar att pressa ner passen. Efter gymmet knallar du en promenad. Inne eller ute.. Gå i 30-50 min.. innan drinken. På Morgonen!.. varför sova till 7.. ställ klockan på 6 så hinner du gå 1h innan du äter.. Gud vad skönt i vårvädret.
Och för att få dig att tända till lite o verkligen ta tag i saken. Så duger inte det där förra matschemat ens till bulk eller deff. Fy skäms
Lycka till och rapportera resultat.
Grub> vid allt för många fel... rätta mig ;D