Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
Daniel från Styrkelabbet har släppt en ny E-bok om viktnedgång, och den handlar i princip om hur man går ner i vikt (utan att räkna kalorier).
Sammanfattningsvis handlar mycket om att köra på bra basvaror och äta mindre portioner. Några tips jag kan ge dig är:
- Drick mycket vatten.
- Ät gärna mindre tallrikar så ser portionerna större ut.
- Ha inte skräp hemma.
- Drick inte dina kcal.
- Se till att väga dig för att ha någorlunda koll.
|
Ungefär på det sättet har jag gått ner 10-13kg nu sen i vintras (och lagt på mig en hel del muskler)
Dricker i princip inget med kalorier, med undantag för minimjölk som jag unnar mig efter hårda styrkepass att ha i proteinshaken. Självklart blir det kalorier även i shaken på vatten, men det är det enda.
Ofta till lunch äter jag 150g sallad med lite vinegrettdressing med olja (blir totalt typ 150kcal på två skålar), några fetaosttärningar och en burk keso. Eventuellt en skiva tyskt mörkt bröd med ost på om man vill unna sig lite extra, eller är extra hungrig. Detta är det första jag äter på dagen antingen direkt efter ett gympass, eller 4 timmar innan mitt pass, men alltid runt 13:00
Även en shake med runt 50g protein till efterrätt.
Sen middag äts vid 20-21 tiden, antingen pasta med någon hemlagad sås, eller köttgryta och ris.
Dricker nog närmare 5 liter vatten/kolsyrat vatten dagligen, och ett antal koppar kaffe vilket också hjälper till att hålla hungern i shack.
Väger mig dagligen, och trenden pekar neråt, även om viken varierar +-4kg mellan dagarna