Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-31, 15:13   #1
BokstavenX
Registered User

Reg.datum: Dec 2015
Varför får jag min platå så snabbt?

Hej! Är nu under min diet och börjar sakta gå neråt. Det jag undrar är när jag får min platå så har jag sänkt min intag runt 100-200 kalorier. Men när jag sänkte mitt intag så fick jag tillbaka platå'n efter 2 dagar och stått still runt 2 dagar efter det. Är det bästa kanske och ändra min kost?
BokstavenX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 15:17   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
100 kcal faller inom felmarginalen för att kaloribalansen skall påverkas överhuvudtaget.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 16:43   #3
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
För mig krävs det minst -500 för att vikten ens ska röra på sig.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 17:30   #4
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavenX Visa inlägg
Hej! Är nu under min diet och börjar sakta gå neråt. Det jag undrar är när jag får min platå så har jag sänkt min intag runt 100-200 kalorier. Men när jag sänkte mitt intag så fick jag tillbaka platå'n efter 2 dagar och stått still runt 2 dagar efter det. Är det bästa kanske och ändra min kost?
Kroppen anpassar sig. Den vill vara stabil. Och du kan dessutom ha räknat med siffror som inte stämmer med verkligheten eftersom du inte säkert vet vilka värden du ska jobba med. Men även om du räknat "rätt" gäller detta: att ta bort 100 kcal mat eller förbruka 100 kcal i aktivitet betyder inte att du faktiskt går 100 kcal minus. Det kan vara 100, 50 eller inget alls. Du vet vilket kcal-minus du faktiskt ligger på först efter att du utvärderat din viktnedgång under ett par veckors tid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2016-01-31 klockan 17:32.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.