Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-15, 13:27   #1
Kvicket
Registered User

Reg.datum: Jun 2003
Snabbdeffen

Jo nu är det såhär..
Jag tänkte enbart för skoj skull köra en liten minideff för att se hur kroppen reagerar på det hela..
Målet är bara att gå ner en 2-3 kilo, väger för närvarande ca 80 kg på 174 cm.
Om jag nu från och med idag kör morgonpromenix innan frukost varannan dag och varannan dag kör diverse annan cardio (motionscykeln, intervalllöpning och trappmaskin), samt plockar bort onyttigt stekfett mot olja samt byter örd mjölk till blå..
Hur lång tid tror ni då att det kan ta?
Körde innan detta ingen cardio överhuvudtaget.
Hur lång tid rekommenderar ni att man ska ta promenaderna, körde 50 min imorse..

SJälvklart är jag väl medveten om att det bästa inte är att köra såhär snabb/komprimerad deff, men tycker det ska bli kul att testa och se om det ger något.

Målet är som sagt att minska med en 2-3 kilo/tills jag är riktigt slimmad, har aldrig varit så väldigt bulkad även om jag aldrig har deffat heller.

Tack på förhand..
Kvicket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 13:34   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Hur lång tid tror ni då att det kan ta?

Ett kilo kroppsfett består av 7000-7500 kcal. När du förbrukat så mycket mer än du ätit har du gått ner ett kilo, oavsett hur lång tid detta tar. Ett underskott på 500 kcal per dag, kombinerat med styrketräning och bra kost, resulterar i en viktnedgång på cirka 500 gram fett på en vecka. Ett underskott på 1000 kcal ger en viktnedgång på 1 kilo per vecka, men ju större underskott, desto större risk för muskelförlust i stället.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 14:05   #3
KIRE
skit oxå

KIREs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Snabbdeffa är kul

Lägg dig på grymt mkt energiminus och se till att träna riktigt bra på gymmet så tappar du inte muskler. Kör så mkt cardio du orkar!

Man kan deffa kortare perioder på -3000Kcal utan problem.
Svårt att beräkna din basala energiförbrukning med säg att
du gör av med 3000kcal ungefär.
Börja då äta 1500Kcal/dag samt kör cardio motsvarande 1500Kcal så går det snabbt sedan!!

Lyssna inte på alla "katabolismnissar" om att musklerna kommer försvinna för det gör dom inte. Det förutsätter att du använder dom rätt på gymmet och inte redan ligger runt 5%bf. Du bör inte heller ligga långt över ditt genetiska max muskelmassamässigt. Men det tror jag inte du gör.

Ät lämpligen 250g protein, 30g fett, 60g kolhydrat. Sprid ut intaget över minst 6 måltider. Skippa fettet efter träning.

Skit i GI och II, spelar ingen roll alls i detta fallet. Ät det du vill men i rätt MÄNGD!

Räkna med ett par sjukdagar när metabolismen går ned snabbt.
Men sedan är det bara att rocka på!! Du kan lämpligen testa din kroppstemp om du känner dig kall om händer/fötter. Är den riktigt låg så käka på lite mer kalorier bara. Ta en dag i veckan och överät lite. Alltså mer än du förbrukar så om du skippar cardion och äter mer än 3000Kcal blir det bra, gärna 5-6000 om du orkar.
Ska du bränna 1500Kcal genom cardio så rekommenderar jag löpning annars tar det lite för lång tid. Glöm inte att träna ordentligt på gymmet, använder du inte musklerna rätt så ryker dom som bränsle under cardion. Du lär behöva vitamintillskott samt extra mineraler.

Räkna med att må skit och se ut som en räka eftersom du förlorar ditt muskelglykogen och massor av vätska. Men sen när du laddar upp med kolhydrater blir du fin och glad igen

Kör så länge du orkar och känner för. Dock inte FÖR länge då
det är ganska destruktivt mot kroppen.

Skit i vågen!! Du kommer diffa MASSOR i vikt men det är ganska ointressant eftersom det inte handlar om kroppsfett endast utan mest glykogen och vätska. Räkna med att gå upp massor av kilon på ätardagen. Käkar du tex 1000g kolhydrat(och det bör du göra)
så kommer du gå upp 3.5kg minst endast av det kroppen lagrar in för framtida behov. Sedan tillkommer massor av annat. 5kg är inte ovanligt att det diffar på en 30h period. Du måste dricka MASSOR av vatten på ätardagen och försök skippa fett och protein i möjlig mån. Fett och protein är av ondo på ätardagar, speciellt fett. Ät inte FÖR mkt bara på ätardagen då det överskott kroppen inte lagrar in som framtida energireserv kommer bli fett istället. Träna inte heller under ätardagen.

Tycker du -3000kcal är för mkt energiminus så ät mera/träna mindre cardio. Du kommer få bra resultat på -2000 eller -1500 oxå. Det är bara frågan om hur länge du vill deffa!

Lycka till

KIRE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 17:53   #4
Wilson
Registered User

Reg.datum: Feb 2003
jag hoppas du skämtar. Ifall du gör det var det ändå ett fullständigt onödigt inlägg.
Wilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 20:15   #5
KIRE
skit oxå

KIREs avatar

Reg.datum: Feb 2004

Jag tycker snarare det är ditt inlägg som kvalificerar i den kategorin
Gammal 2004-04-15, 23:38   #6
Wilson
Registered User

Reg.datum: Feb 2003
okej jag missförstod nog ditt inlägg. Jag trodde du menade att man skulle ligga på 3000 kcal MINDRE än vad man förbrukar=)
men jag förstår ändå inte det sista i ditt inlägg:

"Tycker du -3000kcal är för mkt energiminus så ät mera/träna mindre cardio. Du kommer få bra resultat på -2000 eller -1500 oxå. Det är bara frågan om hur länge du vill deffa!"
Wilson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.