Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-01, 09:09   #1
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Learning. Growing. Changing.

Bakgrund
Kön: Man.
Ålder: 24.
Tränat: Regelbundet sedan November 2013.
Tränar: 5-6 dagar i veckan (för tillfället)

Längd: 176 cm.
Vikt: 1 Juni 2014 - 82,7 kg.
Aktuell: Deff - ner till 80 kg.

Mitt träningsschema ser ut följande:
Bröst - Triceps
Axlar - Mage
Biceps - Underarmar
Rygg
Ben - Mage

Det blir alltså ett rullande 5 split schema.

Jag älskar Kolozzeum. Det är en oerhört stor källa utav inspiration, motivation och främst kunskap. Forumet är full utav mycket kunniga medlemmar men jag älskar de mer förvirrande medlemmarna lika mycket. Det är de som skapar diskussioner. Det är de som ställer frågor. Det finns inga dumma frågor.
Jag har lärt mig oerhört mycket på Kolozzeum. Jag har växt (fysiskt så klart) men även som människa. Jag förändras ständigt till det bättre. Därav rubriken på journalen Learning. Growing. Changing.

Anledningen till journalen är för att jag ska få bättre koll på min träning, kost och mina resultat. En digital dagbok helt enkelt. För mitt eget bästa så ska jag försöka vara aktiv.

Mina mål med träningen är flera. Jag vill må bättre. Jag vill har drömkroppen jag alltid drömt om. Jag vill äta bättre. Jag vill äta mer, utan att bli tjock. Och jag vill helt enkelt njuta av känslan jag får när jag uppnår ett mål. Jag är en mål-junkie.

Jag ser fram emot all respons och feedback framöver. Det ska bli en kul resa.
Nu ska jag gå och träna rygg!
Gammal 2014-06-01, 12:43   #2
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Hemkommen efter ett hårt ryggpass på gymmet följt utav ca 50 min PW i det fina vädret.
Gammal 2014-06-02, 10:21   #3
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Idag är det Ben och Mage som gäller. Följt utav PW så klart, precis som igår. Vågen visade 82,4 kg. Nöjd! Har dessutom varit halv förkyld halva veckan och avstått från att träna och legat på balans.
Gammal 2014-06-24, 16:44   #4
Aliaas
Powered by Grynkorv

Aliaass avatar

Reg.datum: May 2013
Kul med journal våra upplägg är nästintill identiska ska bli kul o följa.
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 21:14   #5
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Besviken över mig själv och det faktum att jag inte har varit aktiv med min journal. Däremot har jag varit aktiv med att träna (vilket är det väsentliga) och träningen går utmärkt just nu. Har bulkat upp mig (lite väl snabb bulk) under andra halvan av 2014 och håller nu på med att skala av lite fett.

Deffen startade igår och vågen har på 24h visat en minskning av - 1,6 kg. Gissar på att det är vätska samt ett resultat av mindre kolhydrater. Skillnaden från denna deff och tidigare är att jag ligger högre på energi intag samtidigt som jag helt uteslutit pw då jag tror de orsakade stor stress för min kropp (och tidspress vilket påverkade det psykiska).

Har under min bulk ökat rejält i styrka och målet är att fortsätta öka även under deff. Styrkemålen ser ni i signaturen.

Schemat ser dessutom annorlunda ut numera, ändock fortfarande 5-split.
Bröst - har ökat oerhört mycket sedan jag fokusera endast på bröst, dvs tog bort triceps under ett och samma pass.
Armar (biceps, triceps, underamar) - känns bra att köra armar på en och samma dag.
Axlar, mage - Axlarna ligger lite efter skulle jag vilja påstå, därav får de mer fokus numera.
Ben, mage - Personligen anser jag ben är ett utav mina starkaste muskler (om inte det starkaste) och jag har faktiskt kul när jag kör ben, något andra tycker är underligt.
Rygg - En stor jävla muskel som behöver tränas hårt & återigen hårt. Det går framåt- men är så himla dålig på chins/pullups.
Gammal 2015-01-03, 23:40   #6
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Dagens pass
Axlar, mage. Ca 1.5h långt pass. Bra pass där jag pressade ut några extra på militärpress!
Gammal 2015-01-04, 10:04   #7
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Start 02-01-2015 med en vikt på 96.6kg
Idag 04-01-2015 93,4kg.
Gammal 2015-01-05, 15:33   #8
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Dag 4 in på deffen och det verkar som att all vätska försvunnit. Vågen visade idag 94 kg.
Började jobbet oerhört tidigt idag (05) och är lite trött men är sugen på att kötta rygg så ska snart bege mig iväg mot gymmet.
Gammal 2015-01-05, 18:52   #9
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Sjukt ryggpass! Trots att jag endast sovit knappa 4h i natt och vaknat redan vid 04 följt av 9h arbetsdag så lyckades jag klara av ett bra pass i gymmet. Det blev PB i mark: 150x1. Deffen går utmärkt. Ifs är det första veckan men peppar peppar så håller det så här. Jag ligger högre energimässigt än tidigare deff så tror att det tillsammans med att jag verkligen varit kreativ med maten denna gång påverkar en del. Motivationen är på topp.
Gammal 2015-01-06, 11:22   #10
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

I natt har jag fått en välförtjänt god och lång sömn! Vågen visade 93,2kg.
Idag innan jobb kör vi bröst! Sista bröst passet ägde rum på nyårsafton (innan deff) och PB slogs (100kg). Ikväll siktar vi på 100 kg igen men flera rep. Återkommer med information sedan.
Gammal 2015-01-07, 11:54   #11
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Hann aldrig skriva igår efter mitt bröstpass då jag hade någorlunda bråttom till jobbet. Det var ändock är underbart pass! Slog däremot inget nytt PB i bänk men däremot i hantelpress liggande på bänk.
70x1, dvs 35kg hantlar vardera.

Idag har jag vilodag så kroppen ska få vila. Vågen visade exakt samma vikt som igår, 93,2kg.
Gammal 2015-01-08, 17:34   #12
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Yo yo!

Otroligt skönt att träna idag. Det blev armar, dvs biceps, triceps och pyttelite underarmar. Ca 1,5h långt pass.
Angående deffen så visade vågen 93,6kg idag. Viktmål finns inte men jag hoppas jag blir nöjd runt 80 kg.
Gammal 2015-01-09, 11:15   #13
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

God morgon Sverige.

Klockan är 11.10 så rubriken kan diskuteras. Som ni tidigare vet är kroppen 'under konstruktion' dvs. deff och tänker precis som vägarbetare ta gooood tid på mig. Vi befinner oss i januari månad och det är en bit kvar till sommaren.

Allting rullar på som det ska. Det har knappt gått mer än en veka men än så länge har jag inget att klaga på. Det underbara med s.k dieter är att man lär sig så oerhört mycket! Allt från sin egen kropp till att man utvecklar en kreativitet i köket!

Dagens agenda består av att plugga samt klämma in ett pass runt 15-16 någon gång. Axlar + mage står för dagens tortyr.

Peace & Preach
Gammal 2015-01-10, 11:22   #14
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Januari - KG
2 - 96,1
3 - 94,5
4 - 93,4
5 - 94
6 - 93,2
7 - 93,2
8 - 93,6
9 - 93,6
10 - 93,3

Inom snart tio dagar har jag gått ner 2,8 kg. En del lär vara vätska, målet är ändock - 1 kg i veckan.
Gammal 2015-01-10, 11:32   #15
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Varför kör du inte armar innan ben? Då finns det ingen risk att det tar kraft från rygg&axelpasset
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:49.