Det är dags för ny journal. Den gamla innehåller stora hopp, är plottrig, etc. Jag startade den gamla precis i början på min träningskarriär. Jag lyfte vikter på måfå och gjorde det mest för att det hade en väldigt stor carry-over på min capoeiraträning, som jag i dagsläget är extremt sporadisk med. Just nu tränar jag mest triathlon, men är även mer passionerad än jag länge varit med lyftandet. Detta eftersom jag börjat med 5/3/1 vilket har gett fantastiska resultat, vilket leder till ytterligare motivation. Jag har med bakgrund (och pga
denna blogg) av det valt att följa 5/3/1 i minst ett år. Jag ska alltså, från och med första Juni, försöka att göra 12 cykler av schemat.
Jag kommer inte att uppdatera varenda pass. Speciellt inte mina konditionspass (som är mellan 50 och 75% av min träning). Jag har som mål att göra en större uppdatering efter varje fullföljd cykel med hur det har gått och även uppdatera med bilder.
Varje tävling kommer också att följas av en racereport och förhoppningsvis lite bilder.
I dagsläget använder jag följande träningsmax i 5/3/1:
Knäböj: 115kg
Bänkpress: 90kg
Marklyft: 140kg
Axelpress: 55kg
Det är fortfarande lätta vikter, trots att jag kört 3 cykler och påbörjar min fjärde idag. Jag är tillbaka på min "starkaste" nivå jag har varit på och mina beräknade 1Rm är cirka 10kg över de där vikterna.
Konditionsmässigt så springer jag en flack mil på cirka 45 minuter, cykler en flack 40k på runt 1:10 och simmar en kilometer på typ 17 minuter i bassäng.
Och så lite bilder på mitt utgångsläge. Nästa år ska jag också ta insmorda bilder på balkongen, och jävlar vad mycket mer fit jag ska vara!

Denna bild inkluderar jag mest för att jag ska påminna mig själv om att mina pecs faktiskt är rätt shredded nu. Det ska de vara även om ett år, därmed basta.

Och så en "kaliper"
Jag hoppas på att kunna göra good gains det kommande året. Det ska bli kul att ge 5/3/1 en ordenlig chans!
Jag kör igenom en mesocykel på en vecka, dvs 4 styrketräningspass per vecka. Konditionspass gör jag mellan 4 och 10 per vecka, träningsvolymen och frekvensen är alltså ganska hög. Det gillar jag.