2015-04-22, 05:25
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2015
|
Hes och gör lite ont när jag sväljer, träna?
Jag har sedan två dagar tillbaka haft lite ont i halsen, bar ingen halsduk under en mycket blåsig dag.
Jag har inte ont i mandlarna, alltså där på sidorna av halsen intill käkbenet. Det jag däremot känner är irritation närmare mot gommen, torrhet och när jag sväljer eller pratar (lite hes). Der är alltså knappast något allvarligt utan bara från slarv med halsduk.
Vad säger ni om att träna under dem här villkoren? Vill verkligen träna!
|
|
|
2015-04-22, 05:35
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
ingenting negativt händer med din muskelmassa eller styrka om du väntar tills du är frisk, så det finns ingen poäng i att chansa.
vila tills du är frisk.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2015-04-22, 06:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
ingenting negativt händer med din muskelmassa eller styrka om du väntar tills du är frisk, så det finns ingen poäng i att chansa.
vila tills du är frisk.
|
+1
träna mentalt istället. Läs en bok , gör något annat än träna !
|
2015-04-22, 07:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Antingen vilar du från träningen och kanske känner dig mycket bättre imorgon och kan återgå till gymmet som vanligt eller så sticker du och tränar & halsen kanske blir sämre och du blir tvungen att skippa gymmet under 1 vecka.
|
|
|
2015-04-22, 17:17
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
vila tills du är frisk.
|
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994
+1
träna mentalt istället. Läs en bok , gör något annat än träna !
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Antingen vilar du från träningen och kanske känner dig mycket bättre imorgon och kan återgå till gymmet som vanligt eller så sticker du och tränar & halsen kanske blir sämre och du blir tvungen att skippa gymmet under 1 vecka.
|
Fast hur mycket ska det egentligen till för att man ska bli sämre av träningen? Pratar vi inte om ett maratonlopp?
Hur ska man hantera en sjukdom på diet? Tror som sagt att det är något mycket milt jag fått, tänker träna imorgon vilket innebär att jag har vilat i tre dagar. Har dock käkat som jag vanligtvis gör på dieten, med undantag från idag då jag tröstäter lite glass eftersom det är halsen som gör ont.
|
|
|
2015-04-23, 06:06
|
|
Banned User
|
Bump
|
|
|
2015-04-23, 06:20
|
|
Registered User
|
Om du vill träna så träna. Det är ju din kropp och bara du kan bestämma över den. Personligen om jag hade lite ont i halsen så hade jag väntat tills det gått över, varför chansa.
|
|
|
2015-04-23, 06:32
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Om du vill träna så träna. Det är ju din kropp och bara du kan bestämma över den. Personligen om jag hade lite ont i halsen så hade jag väntat tills det gått över, varför chansa.
|
Varför chansa? Ja för att jag sedan ett dygn bara då rasat ett kilo... och jag är på diet...
|
|
|
2015-04-23, 06:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bullova
Varför chansa? Ja för att jag sedan ett dygn bara då rasat ett kilo... och jag är på diet...
|
det spelar ingen roll vad du får för svar ändå. Gå och träna om du är sugen. Det är ändå du som bestämmer.
Vi andra hade tagit det som en extra vilodag...eller två.
|
2015-04-23, 06:36
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
|
Jag diffar typ +/- tre kilo any given day. Om du inte väger 35 kilo så är det ingenting, och vidare så har det ingenting att göra med att du inte tränat på någon dag. Om du är rädd för att inte träna medan du deffar - sluta deffa medan du är sjuk och inte tränar.
|
2015-04-23, 06:37
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994
det spelar ingen roll vad du får för svar ändå. Gå och träna om du är sugen. Det är ändå du som bestämmer.
Vi andra hade tagit det som en extra vilodag...eller två.
|
Jag har tagit tre vilodagar...
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Jag diffar typ +/- tre kilo any given day. Om du inte väger 35 kilo så är det ingenting, och vidare så har det ingenting att göra med att du inte tränat på någon dag. Om du är rädd för att inte träna medan du deffar - sluta deffa medan du är sjuk och inte tränar.
|
Jag har tvärtom ätit mindre för att balansera det faktumet att jag kommer bränna mindre.
|
|
|
2015-04-23, 06:38
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Oavsett svar så vet vi att du kommer skriva att du tränade igår iaf och allt gick förhoppningvis bra. Vad säger magkänslan? Kör på det!
|
|
|
2015-04-23, 06:42
|
|
Registered User
|
[QUOTE=Bullova;7330053]Jag har tagit tre vilodagar...
jag hade tagit tre till om det hade behövts. Du kommer ändå tillbaka starkare än någonsin. Mer är inte alltid bättre.
|
2015-04-23, 06:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2015
|
Ge fan i att träna sjuk. För de första är de inte nyttigt och du kommer inte tappa något. För de andra kan du smitta andra. Stanna hemma vid halsont.
Tapatalk
|
|
|
2015-04-23, 06:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Valet är att vila, eller köra ett pissigt träningspass där du riskerar att åka på etter värre åkommor, samt smitta ned andra oskyldiga tränande. Hade en väninna som läkarna misstänker dog p.g.a. träning under sjukdom.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:25.
|

|