Nyss käkat lite gött och funderar på att stanna hemma nu på kvällen trots att det är fest hos en kompis. Jag har ingenting emot att dricka ibland och ska ärligt erkänna att det kan vara lite "kul" att vara lite go ibland men då jag kan välja går jag hellre upp tidigt på morgonen, känner mig pigg och går och kör ett gött pass på gymmet.
Jag har inga problem med att inte dricka på en fest, det jobbigaste är bara de blickar man faktiskt får för att man väljer att avstå. Vissa personer förstår givetvis de val man gör, men det är tråkigt att bli ansedd som någon som avviker bara för att man tackar nej ibland. Samtidigt är det tråkigt om folk då skulle sluta fråga en om man vill hänga på - knepigt det där.
Började iaf dagen med att promenera till gymmet som vanligt, tar cirka 36 minuter så det blir som en uppvärmning. Öppnar klockan nio på helger så jag hade fått lite dispens på jobbet och fick börja 30 minuter senare än vanligt.
Det var armar på schemat och blev ett helt ok pass, dock lite stressad pga. jobbet så hoppas på bättre fokus nästa gång. Passet såg ut som följande:
Pulldowns, supinerat grepp 10 set * 10 reps
Sittande hammercurls 5 set * 8 reps
Liggande frenchpress 10 set * 10 reps
Sittande triceps extension 5 set * 10 reps per arm
Scott curl, med E-Z-bar 5 set * 10 reps
Diamond push ups 5 set * max reps
Zottman curls 5 set * max reps per arm
Pulldownsen brände faktiskt rätt bra mot slutet och hittade verkligen kontakten så de sista seten brände ganska bra. Har gått på detta program precis denna veckan så håller på att känna in lite var jag ska ligga viktmässigt och har fått trappa ner en del eftersom det är fler set än vad jag är van vid och att jag nu fokuserar lite mer på TUT och att känna efter mer än vad jag gjort förr.
Har även idag vägt vad jag käkat men inte räknat ut exakta makros för det än men det postar jag i morgon tänkte jag. Kanske är helt jäkla ute och cyklar jämfört med hur mycket jag tror att jag äter, men vi får väl se. Tog även lite bilder idag som dessvärre inte gick att "vända" i datorn så får ta nya i morgon helt enkelt. Är tyvärr väldigt missnöjd med utvecklingen både om man tittar på omkretsmått och bilder, men det är lätt att inte se de framsteg man har gjort. Vill ju så mycket mer!
Nu ska jag snart bestämma mig om jag ska gå till den där festen eller inte, köpte två 50 cl läsk på vägen hem från jobbet för att ha något att dricka där iaf :P Pepsi Max och en Coca-Cola Zero, variation skadar ju aldrig!
I morgon tänkte jag besöka gymmet tidigt igen och då är det dags för ben!

Alltid lite ångest inför benpassen och speciellt inför 5 set * 10 reps i marklyft, psyket är typ viktigare där än vad kroppen mäktar med kan jag tycka. Men ser fram emot träningsvärken dagen efter!
Ha't fint!