Citat:
Ursprungligen postat av countdooku111
Vården kan inget om framåt roterat bäcken och liknande har varit hos sjukgymnaster kiropraktor naprapat.
Senaste sjukgymnasten sa jag att jag nästan aldrig tränar bröst bara lite axlar vilket inte är bra heller för hållning men ger lite mer nytta än bröst.
Han sa man får bra hållning av att träna bröst
( Iofs vårdcentral sjukgymnast men skrämmande resultat av besök )
och naprapat enda som sagt någorlunda vettigt köra plankor osv vilket jag gör massa fast inge vettigt svar förutom det.
Så nee ganska säker på att sjukvården skulle rekommendera Shrugs på gymmet om jag gick det för bättre hållning vilket drar nacken ännu mer framåt med starka upper trapz.
Känns nog som man måste åka till USA o privat för dyra pengar eller kunniga personer online om man ska få hjälp med rätt stretcher och antagonister osv.
Vet det mesta om svank träning och så men har som sagt problem hur jag ska sköta stretchen runt nacke / träning
|
Jepp, det ska vara idrottsinriktade som är utbildade!....
Inte den vanliga sjukvården, de vet alldeles för lite om idrottsrelaterade saker......
Men en sak är säker, det ska råda balans mellan muskler. Annars riskerar man att det drar åt något håll.
Har sett en del som (bara) kört bänk i några år, och ej antagonisterna, och de ser för djävliga ut i kroppshållning. Men lösningen där är inte (bara) att stretcha, de måste även börja med att träna antagonisterna, för att motverka dragningen framåt. Dvs, träna baksida mera.(inte stretcha baksida).
I detta fall, stretcha (bröst) och sedan träna baksida axlar och även rygg.
Med vänlig hälsning/
J ja ,lycka till nu......med ditt sökande.........Med vänlig hälsning/