Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-21, 18:33   #1
Jackman
Registered User

Reg.datum: Nov 2008
Diet och träning

Det sägs ju att man inte kan bygga muskler under diet ( inte i samma utsträckning iallafall ), då undrar jag, vad är en bra träningsvolym antal set/vecka under en diet där man vill bibehålla muskler, känns som att 15-20 set vecka är lite overkill, samma sak med att köra varje muskel 2 gånger i veckan, borde inte 10-12 set 1 gång i veckan räcka bra för att bibehålla musklerna och samtidigt känna att man har energi och ork att träna hårt. Är jag ute och cyklar nu ?
Jackman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-21, 18:48   #2
Xtreme
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jackman Visa inlägg
Det sägs ju att man inte kan bygga muskler under diet ( inte i samma utsträckning iallafall ), då undrar jag, vad är en bra träningsvolym antal set/vecka under en diet där man vill bibehålla muskler, känns som att 15-20 set vecka är lite overkill, samma sak med att köra varje muskel 2 gånger i veckan, borde inte 10-12 set 1 gång i veckan räcka bra för att bibehålla musklerna och samtidigt känna att man har energi och ork att träna hårt. Är jag ute och cyklar nu ?
Bror på din nivå. Jag är nybörjare (under ett år seriös träning i streck) och kör 3 tunga helkroppspass /vecka under diet. Jag bygger och tappar fett.
Xtreme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-21, 19:17   #3
Jackman
Registered User

Reg.datum: Nov 2008
Tränat många år, 170 i bänk tex, aldrig gjort en riktig deff så lite färsk på området, uppskattar att jag ligger på 15% fett 105kg 186cm. Gjorde 9 punkts för 1 år sedan låg på 11% då vägde jag 96
Jackman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.