2014-08-05, 16:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
Bli av med daglig ångest, hur?
Som skrivet har jag ångest dagligen. Spelar ingen roll vad jag gör. För ett par år sedan var jag halvfet, mådde skit pga det. Tog tag i det och gick ner i vikt.
Drog på mig en ärstörning och blev underviktig utan muskler.
Började i november bulka och har gått upp ca 12kg, har nu deffat i snart två veckor(kontrollerat)
Grejen är att eftersom jag började så liten och har lågt på mig lite muskler nu, så ser jag endå ut som vilken annan 17-åring som helst. Är mao varken spinkig eller stor.
Känns så deprimerande att ha tränat 8 månader, men endå syns det inte att jag lyfter. Går knappt en minut utan att jag tänker på om jag ser liten ut. Orkar fan knappt gå ut pga detta. Stannar gärna inne den tid jag inte tränar.
Vill verkligen må bättre nu, vad fan kan man göra egentligen? Känns så jävla hopplöst.
Har det bra, har världens bästa flickvän, fysiskt frisk osv, borde må bra. Men kan knappt leva ett normalt liv pga all ångest.
Har låg självkänsla och enligt ett blodprov jag tog nyligen, har jag lågt testo för min ålder(11nmol/l) (ska dit och snacka med dom om det om ett par dagar)
Kan ju ha med det att göra..
|
|
|
2014-08-05, 16:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
ssri.
|
|
|
2014-08-05, 16:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
ssri.
|
Antidepressiva för en 17-åring med kroppskomplex? Jo tjena...
|
2014-08-05, 16:21
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Kontakta läkare och psykolog och berätta om dina problem så kan ni säkerligen komma fram till en rimlig lösning på dina problem. Åtminstone vettigare lösningar än vad vi kan gissa oss till här på brädan.
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2014-08-05, 16:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Antidepressiva för en 17-åring med kroppskomplex? Jo tjena...
|
Tjena tjena, ssri kan hjälpa mycket vid sådana här åkommor, även om man är 17år.
Tillägg: Få läkare är tyvärr sugna på att skriva ut testosteron, och det hade kanske hjälpt, men det är inte sannolikt att det skulle bli aktuellt, ssri däremot kastar läkare på vem som helst.
Senast redigerad av filmjölk den 2014-08-05 klockan 16:38.
|
|
|
2014-08-05, 16:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TWSS
Som skrivet har jag ångest dagligen. Spelar ingen roll vad jag gör. För ett par år sedan var jag halvfet, mådde skit pga det. Tog tag i det och gick ner i vikt.
Drog på mig en ärstörning och blev underviktig utan muskler.
Började i november bulka och har gått upp ca 12kg, har nu deffat i snart två veckor(kontrollerat)
Grejen är att eftersom jag började så liten och har lågt på mig lite muskler nu, så ser jag endå ut som vilken annan 17-åring som helst. Är mao varken spinkig eller stor.
Känns så deprimerande att ha tränat 8 månader, men endå syns det inte att jag lyfter. Går knappt en minut utan att jag tänker på om jag ser liten ut. Orkar fan knappt gå ut pga detta. Stannar gärna inne den tid jag inte tränar.
Vill verkligen må bättre nu, vad fan kan man göra egentligen? Känns så jävla hopplöst.
Har det bra, har världens bästa flickvän, fysiskt frisk osv, borde må bra. Men kan knappt leva ett normalt liv pga all ångest.
Har låg självkänsla och enligt ett blodprov jag tog nyligen, har jag lågt testo för min ålder(11nmol/l) (ska dit och snacka med dom om det om ett par dagar)
Kan ju ha med det att göra..
|
Om du ska träffa en doktor om ett par dagar - prata med honom om din ångest. Inte ditt enbart testovärde , utan att du faktiskt mår dåligt och så får ni diskutera möjliga orsaker till det.
Han kan hjälpa dig.
|
|
|
2014-08-05, 16:41
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Tycker du ska börja med att ringa och få en tid på vårdcentralen för att prata om hur du mår. Eftersom du är 17 kanske du bor hemma? Kan föräldrarna vara bra att prata av sig lite med kanske?
|
|
|
2014-08-05, 16:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av hampfuz
Om du ska träffa en doktor om ett par dagar - prata med honom om din ångest. Inte ditt enbart testovärde , utan att du faktiskt mår dåligt och så får ni diskutera möjliga orsaker till det.
Han kan hjälpa dig.
|
+1
Möjligt att du får remiss till en psykolog.
|
|
|
2014-08-05, 18:52
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Men vadå testovärde?
Om du är 17 har du ju tillgång till kurator och/eller skolsköterska via skolan. Gå dit.
|
|
2014-08-05, 19:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Men vadå testovärde?
Om du är 17 har du ju tillgång till kurator och/eller skolsköterska via skolan. Gå dit.
|
TS har skapat en tråd om lågt testo för ett tag sedan.
Jag säger det igen: snacka med sina föräldrar om dina problem.
Du står med ett ben i vuxenlivet och ett i ungdomslivet. Det är inte helt enkelt att reda ut saker och ting. Du behöver bara en push i rätt riktning. Livet går upp och ner...för alla.
|
2014-08-05, 20:00
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Du igen....
Du kanske ska inse att alla inte kan bli biffar, Ronnie Coleman stora. Mår du dåligt så sök hjälp. Betvivlar att det har med testot att göra. Du är 17 år, har flickvän och är frisk, du bor i ett fint I-land med mat varje dag.
Njut och lev livet! Lyft och väx sakta med tiden.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2014-08-05, 20:03
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Lägger in dessa symptom igen, som är symptom på brist på testosteron:
Symtom med stark koppling till hypogonadism
Utebliven pubertetsutveckling
Minskad eller avsaknad av sexuell lust
Minskad förekomst av spontana erektioner
Brösttillväxt (gynekomasti)
Minskad sekundär behåring och minskat behov av rakning
Mycket små och krympande testiklar (volym < 5mL)
Nedsatt fertilitet
Minskad kroppslängd och frakturer vid mindre trauma (osteoporos)
Minskad muskelmassa och muskelstyrka
Blodvallningar och svettningar
Har du någon av dessa TS? Eller blundar du för dessa för att du så desperat VILL ha testosteronbrist??
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2014-08-05, 20:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Har du någon av dessa TS? Eller blundar du för dessa för att du så desperat VILL ha testosteronbrist??
|
Till och med jag har några av de där, de behöver väl inte betyda något.
|
|
|
2014-08-05, 20:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Till och med jag har några av de där, de behöver väl inte betyda något.
|
Det ska nog vara en kombination av flera, inte bara en eller två.
|
|
|
2014-08-05, 20:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2014
|
8 månaders träning är inte så lång tid. Jag har tränat i drygt 15 år och det syns inte att jag tränar, men jag fortsätter träna ändå, för jag tycker det är najs.
Jag tror att man måste fokusera på andra saker än enbart det visuella. T.ex. att öka vikterna i viktmagasinet och sakta men säkert lägga mer vikt på stången och eventuellt klara av ett par tyngre hantlar i hantelpress eller bicepscurl.
Sen har andra skrivit om ångest och sånt men angående träningen så kan jag säga att se ut som en vanlig 17-åring är väldigt mycket bättre än att ha 50 kilo övervikt att bli av med som 17-åring. Så man kan säga att du har bra förutsättningar just nu. Men fortsätt träna, slutar du träna så kommer du garanterat inte bli muskligare än en vanlig 17-åring.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.
|

|