Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-08, 17:35   #1
Alxer
Registered User

Reg.datum: Jul 2013
Vilovecka under deff, kalorinivå?

Hej!

Fick ett mildare ryggskott häromdagen och tänkte ta det säkra före det osäkra och ta uppehåll från gymmandet. Lite osäker på när jag kan börja igen men jag skulle chansa på kanske en vecka.

Nu till min fråga, vad för kaloriintag anser ni jag bör ligga på under viloperioden?
Prioriterar att behålla muskelmassan högre än att fortsätta minska i fett under viloperioden. Så balans kanske vore bra? eller lite underskott?

Mvh
Alxer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 22:30   #2
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Om det är 1 enda vecka så spelar det ingen större roll, men du kan väl lägga dig på balans bara för sakens skull.

Och ta det lugnt med ryggen för guds skull. Fortsätt inte träna med småkänningar (been there done that haha).
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 03:25   #3
Radikaal
Registered User

Reg.datum: May 2008
en vecka kommer du inte tappa några muskler på, har du tränat hårt ett tag kan det t.o.m vara positivt. balans gärna överskott om du vill ge ryggen bästa förutsättningar läka.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:29.