2014-04-27, 18:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
50g proteiner men knappt några kalorier.
Jag har precis börjat med min första deff så jag har inte riktigt lyckats få ett bra matschema. Idag efter middagen kommer jag behöva typ 50g protein till utan att äta något fett då jag är på målet (60g). Vad är alternativet? Att käka typ 10+ ägg med bara äggvitan?
|
|
|
2014-04-27, 18:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Kvarg? Pulver?
|
|
|
2014-04-27, 19:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2014
|
450gram kvarg, 200g kycklingfile, 1.5 burkar tonfisk i vatten, 10 äggvitor (som du nämde),
Hårdrockare skäms ju inte för att vara hårdrockare. Det finns väl få hårdrockare som skulle säga "Jag är inte alls hårdrockare jag gillar helt enkelt bara långt hår, billig öl och hårdrock, men jag är inte hårdrockare".
|
|
|
|
2014-04-27, 19:10
|
|
Registered User
|
Har nästan inget kvarg eller bågot hemma. (Kvargen är konsumerad). Får nog bli äggvitorna. Lite onödig trådstart nu känner jag då jag i princip svarade på min egen fråga  . Tonfisk hade jag dock inte tänkt på, tack!
När jag endå skapat en tråd får jag väl passa på att fråga en till fråga. Tror ni att det håller att mixa 500g kvarg, 3dl lättmjölk o några bär och slänga ned i gymbägen o ta efter ett pass? Eller blir varorna dåliga i en väska efter 1-2h?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
|
|
|
2014-04-27, 19:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Utan att äta något fett då jag är på målet (60g)
|
Fett gör dig inte fet. Finns mao ingen poäng med att begränsa dig till en viss mängd fett om du inte vill det.
|
|
|
2014-04-27, 19:22
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA
Eller blir varorna dåliga i en väska efter 1-2h?
|
Nej. Men det är onödigt mycket protein. 30 gram protein maximerar proteinsyntesen efter träning.
|
|
|
2014-04-27, 19:22
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Fett gör dig inte fet. Finns mao ingen poäng med att begränsa dig till en viss mängd fett om du inte vill det.
|
Man kanske vill ha plats för mer kolhydrat.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-04-27, 19:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Man kanske vill ha plats för mer kolhydrat.
|
Försöker bara göra något åt den rådande fettskräcken på kolo.
|
|
|
2014-04-27, 19:47
|
|
Registered User
|
Så sålänge jag ligger på ett kcal underskott o tränar rätt så bränns fett?
|
|
|
2014-04-27, 19:49
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ja, dygnets fettbalans kommer ungefär att motsvara kaloribalansen. Fett lagras obehindrat in som kroppsfett, men hämmar inte fettförbränningen. Kolhydrat lagras inte in som kroppsfett, men hämmar fettförbränningen. På kort sikt - några veckor - blir man fetare av överätning - kaloriöverskott - av fett än av kolhydrat, men sedan jämnar det ut sig. På energiunderskott går man ner oavsett.
|
|
|
2014-04-27, 19:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ja, dygnets fettbalans kommer ungefär att motsvara kaloribalansen. Fett lagras obehindrat in som kroppsfett, men hämmar inte fettförbränningen. Kolhydrat lagras inte in som kroppsfett, men hämmar fettförbränningen. På kort sikt - några veckor - blir man fetare av överätning - kaloriöverskott - av fett än av kolhydrat, men sedan jämnar det ut sig. På energiunderskott går man ner oavsett.
|
|
|
|
2014-04-27, 20:15
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Låter detta som en bra fördelning av macros på de 2100 kcal jag äter?
Protein: 210g
Kolhydrater: 184g
Fett: 58g
|
|
|
2014-04-27, 20:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
|
Mycket respekt för denne man. Som genomförligt och tålmodigt får berätta detta gång på gång
|
|
2014-04-27, 20:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA
Låter detta som en bra fördelning av macros på de 2100 kcal jag äter?
Protein: 210g
Kolhydrater: 184g
Fett: 58g
|
Längd/vikt?
Jag har gjort misstaget många gånger att skära ner på fettet under deff (som du gör nu). Testosteronet går märkbart ner. Ät mättat fett, typ bacon! Testot går fömodligen ner ändå på grund av för lite kalorier så ha inte för bråttom heller, kör ett litet underskott.
Ett intag av mer än 30-40 gram protein per måltid är onödigt och mer än så blir förmodligen omvandlat till glykogen ändå.
Ät så mycket kolhydrater du behöver för att få till ett bra gympass. Satsa på fett och protein utöver det.
Jag hade kört LCHF förutom målen kring träning då du kör lågt fett och mycket protein.
Kanske hälften hälften kolhydrater och fett.
Senast redigerad av BobaFett den 2014-04-27 klockan 20:29.
|
|
|
2014-04-27, 20:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett
Längd/vikt?
Jag har gjort misstaget många gånger att skära ner på fettet under deff (som du gör nu). Testosteronet går märkbart ner. Ät mättat fett, typ bacon! Testot går fömodligen ner ändå på grund av för lite kalorier så ha inte för bråttom heller, kör ett litet underskott.
Ett intag av mer än 30-40 gram protein per måltid är onödigt och mer än så blir förmodligen omvandlat till glykogen ändå.
Ät så mycket kolhydrater du behöver för att få till ett bra gympass. Satsa på fett och protein utöver det.
Jag hade kört LCHF förutom målen kring träning då du kör lågt fett och mycket protein.
|
Jag väger ca 85kg på 180 cm. Hade tänkt att gå ned ungefär 0.8kg/vecka i 8 veckor
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.
|

|