( Det är väldigt mycket text för att kunna berätta allt så för er som ta er tid ni är guld värda speciellt om ni har något svar som hjälper mig eller kommer vidare i rehab )
Har haft ett helvete i bröstrygg, Nacke och ländrygg under väldigt många år pga min sjukt dåliga hållning.
Jag börjar med att visa vad jag gjort senaste 2 åren för att åtgärda detta och jag är ändå lika dålig som dag 1 om ni tror mig eller inte får ni välja själva.
Gymmet:
Kör typ alla ryggövningar som finns 95% skulle jag tippa på.
Några exempel är Vanlig Rodd, Sittande rodd med vikter ( V-handtag och 1 hands rodd ), Hantelrodd, Stångrodd, Chins ( Fria och i maskin ), Marklyft, Baksida axlar liggande i kablar ( ibland stående ), Shrugs hantlar trapezius drag till hakan i kabel maskin, baksida axlar sittande i maskin.
Inte för jag tror det spelar någon roll men som exempel så kör Jag Baksida axlar 32kg+32kg i kablar Full ROM 7-10 ggr sen sänker bara för ett exempel på vikterna men det spelar väl egentligen ingen roll.
( har säkert glömt ett par men kommer inte ihåg alla vad dom heter men kör dom nog, och jag vet vissa var övningar var för nacke också. )
Och jag kör väldigt många magövningar och mag maskiner + kör samtidigt ben som tex benböj och annat för ben.
NOTERA: JAG KÖR ALDRIG BÄNKPRESS ( kört 1-2 ggr för att testa bara när jag började för att se hur det kändes. Och jag kör i princip aldrig biceps fast det blir ju lite biceps ändå av ryggövningar hur man än gör.
Hemma:
Hemma kör jag Gluteus Maximus lyft Rumplyft 15-30 ggr om dagen eller vad dom heter, Höftböjare 20-40 ggr om dagen. Stretcha Pecs i dörrkarmen som i länkarna nedanför på klipp jag hitta på något annat ställe här i kolozzeum:
http://www.youtube.com/watch?v=bO224K6mS2c
http://www.youtube.com/watch?v=96AhkSz6gk8
http://www.youtube.com/watch?v=QnyJ1YD4Phg
Ungefär samma Pec Bröst stretch i Youtube klippen så ni förstår bara.
I vanliga fall brukade jag stretcha ut ryggen hemma med massvis med övningar men det hjälper inget ett litet tag bara, jag har prövat senaste 1-2 veckorna att inte stretcha ryggen och bara stretcha pecs men det har hittills inte hjälpt ett skit lika ont ändå ska man stretcha ryggen eller inte eller låta den stelna för att kanske få tillbaka kroppen?
Till sist avslutar jag med hur det känns varje dag:
Sitter jag ner i 10-20 min får jag sjukt ont oftast i Bröstryggen, annars i nacken och ibland ländryggen.
Ligger jag ner för att försöka vila eller sova i 10+ min får jag oftast pulserande smärta i nacken eller bröstryggen fast det gör bara ont pulserar endast i nacken, sällan ont i ländryggen liggande men har hänt.
Vaknar oftast flera ggr på natten o får göra pec stretch eller höftbörjare men dom hjälper oftast endast 5-15 min när jag är i vaket tillstånd iaf så får göra det hela tiden men blir aldrig bättre
Stå still stående i tex duschen eller pratar med någon går i princip inte efter bara några min blir det extremt Tryck i ländryggen 10000 pascals tryck.
Förut spelade jag lite olika bollsporter men springer jag i en hel match får jag ta 2 ipren för att ens kunna sova ligger i princip på golvet o bokstavligen gråter av skärande knivsmärtor i ryggen som håller i sig från upp till 4+ timmar, blir även samma sak om jag joggar ett tag så har fått sluta med allt detta och kan bara gymma och ut o gå lite då och då.
Har varit överallt nästan Kiropraktor, Sjukgymnast, magnet röntgen, naprapat enda jag inte varit hos är osteopat, prövat tagit ipren 2ggr/dag i 3 veckor och vilat 3 veckor, vila gjorde allt värre om det skulle kunnat varit någon inflammation för jag får skitont om jag är sittande/liggande/stående stilla hur ska jag då kunna vila ?
Har även prövat hållningsväst hjälper väääldigt lite.
Så vad ska jag ta mig till vad har ni för tips för att jag ska kunna bli av med detta helvete eller bli lite bättre åtminstone ?
PS Klockan är 03.40 när jag skriver detta så då jag knappt kan sova som vanligt och det var helvete att sitta och skriva detta men var tvungen få det gjort, lägger till mer imorgon om jag får lite sömn om det är något jag kommer på jag glömt och för er som orkat läst enda hit borde få en medalj bara för ni orkat läsa
/Tack på förhand för hjälp!!