Snittar själv 4000 kcal/dag, 181cm lång vägandes 87kg i dagsläget. Inte särskilt mycket muskler på dessa kilon.
Jag har gått upp från cirka 83,5-87kg på snart 10 veckor på detta intag. Jag har dock ett aktivt heltidsjobb som innebär mycket lyftande, många fotsteg om dagen osv. Tränar även tungt cirka 1h om dagen.
Mellanaktiv vardag, träning 6 gg/v styrketräning, ca 60-90 min per tillfälle. 166 cm, 56 kg (plus-minus något kg vatten hit och dit) Inte så mycket muskler. 3000 om dagen snitt. Ökar mellan 2-5 hg/vecka. Ej cardio.
De gånger jag bulkat och tränat 3 ggr i veckan har jag behövt alltifrån 3500 till 6500 kcal om dagen för att gå upp i vikt.
Min poäng är även den att det beror på så många andra faktorer.
När man bulkar, vad är viktigast att få i sig då av protein, fett och kolhydrater? Är kcal det enda ni tittar på och sen spelar det ingen roll varifrån energin kommer?
Vid bulk är det svårt att få i sig för lite protein så skulle inte säga att det är viktigast.
Vid bulk är det svårt att få i sig för lite kolhydrater så har svårt att se att det är så himla viktigt att tänka på.
Vid bulk är det svårt att få i sig för lite fett så har svårt att se att man ska fokusera på det.
See what i did there?
I somras när jag bulkade körde jag 3,7k kkcal om dagen.
Hyffsat stillasittande med bil, tränade 6-7 dagar i veckan.
167cm och vid tiden runt 66kg lätt.