Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fördelaktigt att inte lägga massa kolhydrat på en dag för att få upp veckosnittet. Sprider du ut det över veckan kommer du troligtvis känna mer "tryck" och energi när du ska träna.
Dessutom är "några hundra gram" kolhydrat inte speciellt mycket sett till en hel vecka. Jag är 400 gram per dag och ligger på kontrollerad, försiktig bulk.
Men du får väl pröva dig fram!
|
Beror väl på vilken skola man ska lyssna på lite, har somsagt inga problem med energi eller "tryck" på mina pass.
Kör dock inga överdrivna volymer utan mycket dips,chins med basövningar och bålstabilitet.
Hade jag känt mig trött o tömd hade jag nämt det, tvärtom så har jag mycket mer energi och driv i jämfört med förut när jag åt socker och vete i större utsträckning.
Glömde nämna det men jag brukar dricka nån nitro fury dricka innan mina pass, jag fick några burkar när jag jobbade på jabb, innehåller nån nitric oxide smörja och lite carbs.
Sen känner jag att det e nog bättre att jag kör en redig påfyllning varje helg eller kanske tom efter varje styrkepass för att fylla på glyconendepeorna än att börja äta carbs dagligen bara för sakens skull.