Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-12, 15:38   #1
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Högrev, bra eller dåligt?

Tjäna! Här kommer kontrollanten..? Nej men jag undrar lite faktiskt om högrev som är en kött bit med rätt hög fetthalt på? Dessutom när den är tillagad så nästan 20g fett/100g kokt högrev (!!)?

Vad är era tankar om detta? Veta att många köper det men är det inte dåligt med all mängd animaliskt fett och dessutom dålig idé om man clean bulkar och ska hålla på 1g/kv i fettmängd?
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:41   #2
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Högrev är otroligt gott. Det räcker för mig.

Nej, det är inte dåligt. 13g fett/100g (ej tillagat) är inte så mycket. Du hade väl inte tänkt trycka 1 kg åt gången ändå, antar jag?

Senast redigerad av StarkaUlf den 2013-09-12 klockan 15:42.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:42   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Det är korrekt att det är kött från fetare delar av djuret.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:45   #4
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Hehe okej, svårt om man ska äta det när man försöker hålla fettmängden nere dock.

Ska ställa en annan fråga.. Får lätt i mig 200-250g protein om dagen till mina 58 kg. Är det farligt? Har en fördelning på 40/35/25 kanske borde öka kolhydraterna/fettet lite istället för att äta så mycket protein? Vad tycker ni? Tyckerdet är jävla gott med kött dock
Gammal 2013-09-12, 15:45   #5
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är korrekt att det är kött från fetare delar av djuret.
Är resten inte korrekt då?
Gammal 2013-09-12, 15:47   #6
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hehe okej, svårt om man ska äta det när man försöker hålla fettmängden nere dock.

Ska ställa en annan fråga.. Får lätt i mig 200-250g protein om dagen till mina 58 kg. Är det farligt? Har en fördelning på 40/35/25 kanske borde öka kolhydraterna/fettet lite istället för att äta så mycket protein? Vad tycker ni? Tyckerdet är jävla gott med kött dock
Det är ~4g/KV. Man brukar rekommendera ~2g/KV. Mer lär inte behövas, speciellt inte vid viktuppgång.
Jag hade försökt sänka mängden protein avsevärt och ökat kolhydraterna. Förutsatt att du äter tillräckligt med fett vill säga.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:47   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Har du ett begränsat fettintag blir det så klart svårt att hålla det om du baserar kosten på högfettprodukter, men din föreställning om "clean bulk" i din situation är inte korrekt.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2013-09-12, 15:57   #8
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Det är ~4g/KV. Man brukar rekommendera ~2g/KV. Mer lär inte behövas, speciellt inte vid viktuppgång.
Jag hade försökt sänka mängden protein avsevärt och ökat kolhydraterna. Förutsatt att du äter tillräckligt med fett vill säga.
Har det funkat bra då? hur ser din fördelning ut ungefär? Vad tror du skulle vara bra fördelning för mig då?
Gammal 2013-09-12, 16:07   #9
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Ozziking, för sista gången: Sluta tänka på vad du äter och bara ät mer mat.

Räkna inga kalorier, inget fett, ingen "clean/lean bulk". Skulle jag vara din storebror skulle jag säga åt dig på skarpen om du höll på så. Du har haft ätstörningar och räknar hela tiden på kalorier och makronutrienter. Det är ju varningslampor så det skriker om det.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 16:08   #10
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Har du ett begränsat fettintag blir det så klart svårt att hålla det om du baserar kosten på högfettprodukter, men din föreställning om "clean bulk" i din situation är inte korrekt.
Kan du göra den mer korrekt?
Gammal 2013-09-12, 16:08   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Du fokuserar för mycket på struntdetaljer som snarare kommer att hindra dig än att hjälpa dig i dagsläget, när du egentligen behöver träna och äta på utan att pillra på gram- och minutnivå hit och dit.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2013-09-12, 16:10   #12
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Ozziking, för sista gången: Sluta tänka på vad du äter och bara ät mer mat.

Räkna inga kalorier, inget fett, ingen "clean/lean bulk". Skulle jag vara din storebror skulle jag säga åt dig på skarpen om du höll på så. Du har haft ätstörningar och räknar hela tiden på kalorier och makronutrienter. Det är ju varningslampor så det skriker om det.
Kommer alltid fortsätta ha en viss kontroll, håller på att få scheman av min PT som hon ska göra iordning, kontrollen släpper med sin tid men just nu behöver jag räkna för att få i mig den mängd energi jag behöver.

Om jag skulle köra utan att väga och kontrollera skulle jag minska i vikt. Kontrollen har gjort att jag kan äta mycket mer, min dietist säger att det inte är någon fara bara det inte går över styr.
Gammal 2013-09-12, 16:11   #13
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Och btw så vill jag veta att jag gör något rätt för att inte behöva hålla på med lång deff längre fram och att jag vet att jag äter rätt etc. Men hur borde fördelning vara då grub? Dessa struntdetaljer är bra detaljer för mig känner jag.
Gammal 2013-09-12, 16:39   #14
smalis
what up yo

smaliss avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kommer alltid fortsätta ha en viss kontroll, håller på att få scheman av min PT som hon ska göra iordning, kontrollen släpper med sin tid men just nu behöver jag räkna för att få i mig den mängd energi jag behöver.

Om jag skulle köra utan att väga och kontrollera skulle jag minska i vikt. Kontrollen har gjort att jag kan äta mycket mer, min dietist säger att det inte är någon fara bara det inte går över styr.
Visa henne dina trådar så kanske hon ändrar uppfattning. Och om du nu har en dietist OCH en pt, varför frågar du inte dessa?
smalis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 18:17   #15
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Jag frågar dem men de ger inte clean bulk tips direkt. Dietisten jobbar inte med sådant och PT har jag mailkontakt med och gör schema för att ge mig optimala resultat, har berättat allt för henne och som sagt så gör hon schemat som hon ska skicka åt mig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.