Har en där hemma sedan 2 år och mitt betyg är.
Jag var skeptisk redan från start men frugan insisterade.
Det jag har att anmärka på är att priserna för extrakten samt kolsyrepatronen och själva Soa-streamen är för dyr. Rent ekonmoiskt är det billigare att köpa riktigt Coca Cola än deras halvblaskiga variant. Att kånka hem flaskor har jag ingenting emot. Då är det bara miljöaspekten som skulle kunna vägas in men i ärlighetens namn dricker vi inte så mycket kolsyrade drycker och där kommer då mitt största agg in. De extrakt man köper har alldeles för kort hållbarhet. Om man inte vill dricka 12 liter läsk med samma smak i rad för att sedan byta vill man ju ha en 4-5 smaker att alternera mellan, 50 spänn styck på dessa och 80% får man hälla ut för den blivit gammal.
Om man sedan går in på smak och kolsyra så tycker jag inte smakerna är så goda och kolsyran försvinner snabbt, speciellt om man kyler ner drycken med isbitar, då blir det nästan som saft.
Nu kommer vi till det viktigaste: kan man kolsyra O'boy,sprit,kaffe, mjölk, öl, gammal avslagen läsk etc?
Svaret är NEJ!
Jag provade att kolsyra om en avslagen Soda stream läsk vilket fick till följd att det svämmade över å det grövsta. Möjligtvis skulle det kasnke fungera om man kör ren sprit men jag vill inte offra en hel liter vodka för att testa detta.
Jag är ganska negativ men det enda som jag tycker fungerar vettigt med denna är att kolsyra vanligt vatten och sedan lägga i lite is och en lime-klyfta, alternativ smaksätta med Fun-light.