Hej,
Tänkte jag skulle vara lite seriös och föra dagbok över min träning och kanske samt över min kost. Har väl tränat någorlunda seriöst i ca 1,5 år nu och vill börja dokumentera mina resultat för att se hur det artar sig över tiden och även få gärna lite kommentarer och synpunkter på mitt träningsupplägg.
Anledningen till att jag började styrketräna var för att jag skadade mig under en basketmatch (fick korsband avslitet och meniskskada) så istället för att spela basket var jag tvungen att hitta på något annat att fördriva min tid och det blev styrketräning. Annars så har jag väl i större delar av mitt liv varit fysiskt aktiv (förutom när jag hade flickvän och var sambo i ett par år

) i någon form. Under tonåren så provade jag väldigt mycket och det blev en del bollsporter, sedan blev det Krav Maga och boxning som jag satsade rätt mycket med, efter det lumpen som MP som var väldigt fysiskt krävande, sen fortsatte jag lite med boxningen. Och nu då på senare år har jag satsat på basket.
Ålder: 29
Längd: 190
Vikt: 90
Som mål har jag helt enkelt att öka i styrka och få en snyggare kropp på köpet.
Mitt träningsupplägg ser ut ungefär så här:
Tis: Bröst/Biceps
Ons: Rehab (knäet)
Tors: Axlar/Mage
Fre: Rehab
Lör: Rygg
Sön: Triceps/Mage
Mån: Vila alt. lättare knärehab
Jag brukar göra ca 4-6 övningar per muskelgrupp och ca 3-4 set med 8 repetitioner.