Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-06, 22:26   #1
coloz
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Fylla på glykogenlagren=snyggare?

Har deffat i några månader nu och om några dagar kommer jag att ha fotografering(med kalsonger lol) och vill självklart se så bra ut som möjligt. Har hört och läst lite om glykogenlagren och jag har faktiskt själv märkt att man känner sig mer "pumpad" dagen/dagarna efter att man har ätit mycket?
jag deffar ju fortfarande nu men inför denna fotografering så tänkte jag fylla på glykogenlagren? kan jag göra detta dagen innan och är det främst kolhydrater man syftar på då?

tacksam för svar
coloz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 09:35   #2
Yeahboy
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av coloz Visa inlägg
Har deffat i några månader nu och om några dagar kommer jag att ha fotografering(med kalsonger lol) och vill självklart se så bra ut som möjligt. Har hört och läst lite om glykogenlagren och jag har faktiskt själv märkt att man känner sig mer "pumpad" dagen/dagarna efter att man har ätit mycket?
jag deffar ju fortfarande nu men inför denna fotografering så tänkte jag fylla på glykogenlagren? kan jag göra detta dagen innan och är det främst kolhydrater man syftar på då?

tacksam för svar
Nu när jag ligger i deff och äter hyffsat lite kolhydrater så kan jag ibland se ganska platt ut. Därför har jag en refeed varannan vecka och fyller på glykogenlagrena så bra jag kan.

För att svara på din fråga. Efter mina refeeds ser jag mycket större och mer "rippad" ut.

Försök hålla fettet så lågt du kan och fyll på med en massa kolhydrater. Ät inte allt för mycket nu bara, har gjort det någon gång och då ser man bara(jag) "sladdrig" ut.
Yeahboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 12:05   #3
coloz
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Yeahboy Visa inlägg
Nu när jag ligger i deff och äter hyffsat lite kolhydrater så kan jag ibland se ganska platt ut. Därför har jag en refeed varannan vecka och fyller på glykogenlagrena så bra jag kan.

För att svara på din fråga. Efter mina refeeds ser jag mycket större och mer "rippad" ut.

Försök hålla fettet så lågt du kan och fyll på med en massa kolhydrater. Ät inte allt för mycket nu bara, har gjort det någon gång och då ser man bara(jag) "sladdrig" ut.
Okej ska jag köra en sån här refeed dagen innan för bästa utseende till morgondagen?
Gammal 2013-06-07, 12:42   #4
Yeahboy
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Okej ska jag köra en sån här refeed dagen innan för bästa utseende till morgondagen?
Om du sköter det som man ska, så ja
Yeahboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 13:25   #5
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Kör ett tömningspass, ät mycket kolhydrat, lite salt och lite vätska så blir det bra.
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 00:25   #6
coloz
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Kör ett tömningspass, ät mycket kolhydrat, lite salt och lite vätska så blir det bra.
Av mycket vätska brukar jag dock känna ett bra tryck i kroppen och känna mig lite uppblåst, varför borde jag dricka lite?
Gammal 2013-06-08, 12:57   #7
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Av mycket vätska brukar jag dock känna ett bra tryck i kroppen och känna mig lite uppblåst, varför borde jag dricka lite?
Varför tror du folk som tävlar i fysikgrenar dricker lite dagen innan de ska upp på scen?
Citat:
Gammal 2013-06-08, 13:59   #8
coloz
Registered User

Citat:
Varför tror du folk som tävlar i fysikgrenar dricker lite dagen innan de ska upp på scen?
menar inte att du har fel, vet bara lite om detta. kreatin kör jag också på för tillfället, borde jag skippa detta då eller? det binder ju vätska men man brukar väl säga att man får bättre tryck av kreatin?
Gammal 2013-06-08, 14:20   #9
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
menar inte att du har fel, vet bara lite om detta. kreatin kör jag också på för tillfället, borde jag skippa detta då eller? det binder ju vätska men man brukar väl säga att man får bättre tryck av kreatin?
Även om kreatin binder vätska delvis extracellulärt hade jag inte fibblat med kreatinintaget dagarna innan en tömning/laddning. Jag hade fortsatt på maintenance dos. Om du har två kolhydratsladdningsdagar kan du köra mycket vätska första dagen för att facilitera glykogenresyntesen (som kräver vätska) och dra ner vätskan andra dagen för att dra in all extracellulär vätska. Saltet har samma funktion: överskott -> extracellulär vätskeretention.
Citat:
Gammal 2013-06-10, 20:23   #10
Jones
Superklen

Joness avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Även om kreatin binder vätska delvis extracellulärt hade jag inte fibblat med kreatinintaget dagarna innan en tömning/laddning. Jag hade fortsatt på maintenance dos. Om du har två kolhydratsladdningsdagar kan du köra mycket vätska första dagen för att facilitera glykogenresyntesen (som kräver vätska) och dra ner vätskan andra dagen för att dra in all extracellulär vätska. Saltet har samma funktion: överskott -> extracellulär vätskeretention.
Ifall man kör ett tömningspass på lördag morgon, fyller på med kolhydrat och vätska under resten av dagen. Sedan fortsätter med kolhydratladdning under söndagen med lite vätska och salt, dras vätskan in i musklerna då/bättre tryck? Förstår jag det rätt då?
Jones är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.