Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-13, 21:31   #1
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring

Stor Hård Ådrigs avatar

Reg.datum: Mar 2012
Hur hade ni lagt upp sömnen? (tidig resa till Rhodos)

Tjäna!

Ska till Rhodos kl. 7 på söndag, vilket betyder att jag måste gå upp ungefär 3.30 på natten. Med min nuvarande dygnsrytm sover jag ungefär 01.00-09.00, vilket skulle innebära 2,5h sömn om jag gick om jag somnade 01.00. Jag kommer att festa sent denna kväll, samt 6 kvällar framöver. Vet själv att jag behöver min sömn för att fungera på topp så jag vänder mig till er för lite tips.

Har lite funderingar som typ:
- Ställa klockan på typ 06.00 på lördagen så jag bara får 5h sömn och kommer vara jättetrött på kvällen och kanske sova 22-03.30.
- Dygna fredag-lördag och lägga mig typ klockan 17.00 på lördag och därmed sova typ 17-03.30.
- Sova 01-03.30 och vara fett trött den dagen/kvällen men kanske vara utvilad inför kommande dagar.

Hur hade ni gjort för att vara så pigg som möjligt på söndagen? (Inser att denna tråd kanske inte är så jätterolig, men folk som hänger här på Allmänt kanske är tillräckligt uttråkade för att komma med lite synpunkter?)

Puss på förhand

Edit: förväntad dygnsrytm på Rhodos: sova ~05.00-12.00

Senast redigerad av Stor Hård Ådrig den 2013-06-13 klockan 21:34.
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 21:35   #2
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Lägg dig tidigare än ett kvällen innan. Nackdelen med att vara fett trött är att man ofta även blir disträ och okoncentrerad, vilket sällan är bra när man skall se till att få med sig allt man skall ha, komma ihåg att låsa ytterdörren, komma ihåg biljetter etc. Om du behöver för att kunna somna tidigare än ett, stig upp tidigare på lördagen.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 21:36   #3
Okej
Kolozzeum Immaturity

Okejs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Klassiker

Du kommer ändå inte lyckas somna för att du känner att du måste det plus att du ser fram emot resan, så sov ett par timmar på natten bara (om du kan somna) sen slagga någon timme på flygplatsen/planet om det är panik, själv klarar jag mig alltid med bara ett par timmars sömn i de lägena eftersom man är lite uppspelt första dagen!
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.