Hallå alla målmedvetna inför sommaren,
Har kikat runt lite och hittar inte svar på mitt problem. Jag har nu varit på diet under ca 2 månader och förlorat 7-8 kg vilket jag är nöjd med. Dock har jag stått still i ca 3 veckor och detta gör mig något förbryllad.
Jag har kommit fram till att jag har en något låg energiförbrukning och har aldrig ätit speciellt mycket. Jag ligger på ungefär 1100-1200 kCal mot rekommenderat 2500 (173 cm/75kg) och tycker att detta fungerar bra även om vissa tycker att detta ligger i underkant. Jag väger all mat och ligger på 3 g/kg protein och väldigt lågt på kolisar och fett.
Tilläggas ska göras att alla mått går i rätt riktning och det lämnar mig till frågan: Är det möjligt att jag ökat muskelmassa på ett sådant underskott? Det låter ju smärre otroligt. Har ni upplevt liknande?
Jag kör 6 dagar a 45 min (6-7 km) på Crosstrainern och 4-5 dagar hårt gym och har gjort det under hela perioden. När jag gick in i detta schema så var jag tämligen otränad så nu undrar jag om muskelminnet har slagit knäpp?
Äter ca 4 tillfällen om dagen 2 "stora" måltider á 350 kcal (200 g Kängurufile och 250 g äggvita) och två mellanmål á 250 kCal (Protteshake och 1 banan).
Borde jag snurra om något? Hunger är inget problem. Snarare sug, men det är som det är

Tror ni en carboladdningen får vikten att snurra igång igen?
Tack mina vänner
ps Ja ni läste Känguru, bor i australien..

Har motsvarande näringsinnehåll som kycklingfile till halva priset