Citat:
Ursprungligen postat av Skön
Tack för bra förslag, man får inte vara kräsen men som många sagt så är jag väl inte körd än och lokförare är kanske inte riktigt något jag skulle vilja jobba som ändå 
|
Nej, du är definitivt inte körd än. Det finns en väldig massa möjligheter och man brukar kunna få en del förslag via sådana här trådar, samt fråga bekanta osv.
Enda anledningen att jag kör tåg är för att en polare gör det och jag inte kom på något vettigare att syssla med som hade en kort utbildning, genererade en vettig inkomst och inte hade höga betyg som antagningskrav (det är antagningstester som gäller).
Annars vette fasen vad du skulle kunna syssla med. Det beror ju på hur man är som person. Jag skulle till exempel aaaaaaaldrig kunna tänka mig att vara cykelbud eller knacka dörr och sälja saker, medan min polare har gjort dessa saker med glädje, men vägrar köra tåg.
Det borde väl finnas lite olika hemsidor där man kan få inspiration. Även mässor och liknande.
Hitta en vettig utbildning och se till att den innefattar ett utbytesår utomlands. Det är guld att få komma iväg och se världen lite och vara produktiv samtidigt.
Kan förresten tillägga att jag inte har för avsikt att stanna kvar i mitt arbete fram till pension. Jag letar hela tiden efter nya vägar att gå. Det lär jag fortsätta med fram till pension. Man måste prova nya saker. Lite omväxling håller en nog ung i både kropp och sinne.