Hej! Startade en journal för länge sen. Gick åt skogen efter att jag inte loggade den aktivt+sjukdomar,men nu är jag tillbaka(på ruta ett).
Tanken är nu att jag börjar från noll. Jag har tänkt bygga upp en bättre grundstyrka genom att börja med Stronglifts och därefter(möjligtvis lite madcow efter SL), gå vidare med andra program.
Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt, men antar att det inte låter särskillt originellt... För att lägga på mig några kilon extra har jag tänkt köra GOMAD en månad framöver. Dvs Gallon Of Milk A Day. Men jag landar nog på 2-3 liter per dag. Annars blir det för jobbigt för magen... Kommer säkert bli en del fett, men det är ingenting jag oroar mig för.
Nuvarande stats:
Ålder: 19 år
Längd: 174cm
Vikt: 60kg
PB:
Knäböj: 60kg
Bänkpress: 37,5kg
Marklyft: 75kg
Militärpress: 32,5kg
Rodd: 40kg
Detta är iaf vad jag kan minnas från dess när jag körde Stronglifts för lite mindre än ett år sen.
Mål:
Vikt: 75kg
Knäböj: 100kg
Bänkpress: 50kg
Marklyft: 130kg
Militärpress: 45kg
Rodd: 60kg
Ser målen rimliga ut? Ganska långsiktiga, men om cirka 3 månader?
Något annat ni vill veta eller som kan vara relevant?
Jag har kört workout A och B en gång vardera och börjar på A igen imorgon. Än så länge är det lugnt. Har ju endast kört stången, bortsett från igår på knäböjen och på marklyften. Imorgon är det dags för workout A igen och dags att höja bänken och rodden
Fick igår i mig cirka 3 liter standardmjölk och idag landar jag på 2-2,5 liter.