Välkommen! :-)
1. Nu vet jag inte vad du arbetar med och hur aktiv du är i övrigt men ditt basala energiintag ligger antagligen på någonstans runt 3000kcal. Vill du öka i styrka bör du ligga på överskott på dina träningsdagar, säg i alla fall 3300kcal. Håll dig runt 2500 på vilodagar.
1b. Luddig fråga. Är du van att äta fem mål om dagen och reducerar dina antal mål till 2-3 så får du givetvis äta större portioner när du väl äter. Detta är en av de enskilt största fördelarna med IF/LG som jag själv ser det men oavsett hur du tränar och äter så skall du ha koll på kalorier. Fastande eller ej.
2. Inte alls viktigt som jag ser det. I början kan det vara bra att försöka hålla tiderna, ex 14-22 och verkligen äta just då för att få in vanan. Jag själv hållar mig någonstans mellan 14-15 till 22-23 varje dag. En timme hit eller dit spelar ingen roll. Gråt inte om du inter kvällskvargen 23.30 en dag - var istället nöjd över att du faktiskt tar hand om din kropp och bryr dig.
3. En nyckelfaktor. 80% av dagsintaget skall inmundigas efter träning. När kroppen har som störst behov av näring, när mps står som högst etc.
4. Beror givetvis på mål och personen i fråga. "Hur viktigt är det att äta nyttig kost...?".
Viktigt är väl svaret. Detta är dock alltid viktigt, ingen skillnad för LG/IF.
5. För egen del är den största vinningen att slippa tänka på frukost, matlådor och annat dravel plus det att de mentala fördelarna är osannolikt stora jämfört med innan (refererar endast til mig själv), i form av att jag är mycket piggare om dagarna, inga trötthetsdippar plus att jag i stort sett aldrig är svinhungrig. Jag fick bättre balans i livet över lag när jag började med fastan.
6. Ätardagar låter som att du frångår en sträng deff. Träningsdagar är ju rejäla ätardagar, tycker jag

Kost och träning handlar om att göra saker över låååång tid och vill du exempelvis en söndag dunka i dig en bakispizza kl 12 och sedan äta godis resten av dagen... DO IT. Var medveten dock att det är skitmat och att det kanske blir jobbigare att hålla fastan i 16 timmar efter en dag med pizza och en påse lössnask.
7. Vad är det du tror kan hända? Tränar du stenhårt och äter grymt bra mat kommer du antaligen få resultat. Men det hade du ju fått om du ätit dagarna i ända också. Frågan är vad du tycker är bekvämast?
8. Vet inte hur du tränar men mitt tips blir väl att träna hårt och med fokus på basövningar (bänk, böj, mark), inte träna mer än tre dagar i veckan, vara jävligt progressionskåt. Äta rätt! Sova mycket!