2006-05-04, 21:49
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Sveriges mest meriterade bodybuilder berättar!
Främsta meriter: Jorma Varhevaara
1:a VM 1988, veteraner
1:a SM 1979
1:a SM 12 gånger till fram till 1998!
1:a NM några gånger...
Doping, kost och disciplin
-Visst, det är inget att hymla om. Skall man vara med i tävlingstoppen måste man tyvärr stoppa i sig, det gör alla.
Jag skulle aldrig rekommendera någon annan att göra det, jag har sett så många knäckas av steroidmissbruk. De tror att de skall bli bäst snabbt, trycker i sig både det ena och det andra och sedan kokar det i huvudet på dem samt de inre organen pajar helt. Har sett vissa killar ta lika mycket på en dag, som jag tog på 8 veckor.
Lev sunt, träna med måtta och glöm inte att vila, det är mina ärliga tips som förhoppningsvis skall ge träningsdiciplin. Det är disciplinen som ger framgång, inte preparaten.
Jag har själv slarvat mycket, har alltid varit lite för glad i att dricka, så visst har kroppen fått ta mycket stryk. Däremot är jag envis som få, ger aldrig upp om jag bestämt mig för något.
Har heller aldrig låtit mig gå upp i vikt mer än 3-4 kg under den del av året jag inte tävlar. Man skall väl må bra även då, inte se ut som en överjäst vetebulle ”off-season
saxat från:
http://www.frontface.se/08nr/02sid/02b.htm
|
2006-05-04, 22:01
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
jorma är ball, har Hells Angels märket tatuerat stort på ryggen, sa till ove rytter att det är polisens jagande som fått han i form haha
|
|
|
2006-05-04, 23:35
|
|
WTF?
Reg.datum: Jan 2004
|
Var det inte han som tränade efter 30/30 metoden? Alltså träning 30 dagar i sträck, sedan supa 30 dagar i sträck...
Jag såg honom på Vanadis för många år sen.. grov gubbe.
|
|
2006-05-04, 23:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av orbis
Främsta meriter: Jorma Varhevaara
1:a VM 1988, veteraner
1:a SM 1979
1:a SM 12 gånger till fram till 1998!
1:a NM några gånger...
Doping, kost och disciplin
-Visst, det är inget att hymla om. Skall man vara med i tävlingstoppen måste man tyvärr stoppa i sig, det gör alla.
Jag skulle aldrig rekommendera någon annan att göra det, jag har sett så många knäckas av steroidmissbruk. De tror att de skall bli bäst snabbt, trycker i sig både det ena och det andra och sedan kokar det i huvudet på dem samt de inre organen pajar helt. Har sett vissa killar ta lika mycket på en dag, som jag tog på 8 veckor.
Lev sunt, träna med måtta och glöm inte att vila, det är mina ärliga tips som förhoppningsvis skall ge träningsdiciplin. Det är disciplinen som ger framgång, inte preparaten.
Jag har själv slarvat mycket, har alltid varit lite för glad i att dricka, så visst har kroppen fått ta mycket stryk. Däremot är jag envis som få, ger aldrig upp om jag bestämt mig för något.
Har heller aldrig låtit mig gå upp i vikt mer än 3-4 kg under den del av året jag inte tävlar. Man skall väl må bra även då, inte se ut som en överjäst vetebulle ”off-season
saxat från:
http://www.frontface.se/08nr/02sid/02b.htm
|
Antingen kan man tolka det där som att han säger emot sig själv eller så kan man tolka det som att man kan bli bra ren, men för att bli riktigt bra måste man dopa sig. Hursomhelst tycks även denne herre vara helt på det klara med att alla bodybuilders på högsta nivå dopar sig.
Är inte det rätt sjukt så säg? Coleman, Cutler o allt vad de heter, vill företaget Kolozzeum ens att bilder på dessa fullproppade dopingkillar förekommer på deras forum? De säljer ju inte dopingpreparat själva men ALLA verkar överens om att toppen i bodybuilding kräver doping. Eftersom ingen försvarar doping är det väl snart läge att ta avstånd från Bodybuilding också - sporten väljer uppenbarligen inte självt att prioritera dopingkontroller. Visst det kostar - men det kostar för alla andra sporter med.
Likförbaskat är ju Coleman, Cutler osv förebilder för unga killar här på forumet - de vill bli lika stora själv - och det är helt omöjligt att nå dit utan doping. Ät, träna, sov, dopa dig. Köp justa rena och kontrollerade produkter från Fairing och Eiselt, följ Grubens senaste råd och träna enligt konstens alla regler
- väl där så dopar du dig!
Grattis!
Nej, Kolo borde uppmuntra till att de som besöker det här forumet och handlar produkter av företaget skaffar sig andra förebilder än de värsta avarterna av bodybuilders. Jag gör det iaf med denna post.
|
|
|
2006-05-05, 00:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Eller så kan man uppfatta det som han skriver, att även fast man vräker i sig massor av olika preparat så kommer man ingen vart utan disciplin.
För han skrev också att flertal hade proppat i sig massor och blivit helt förstörda pga detta, därför det gäller att inte träna för hårt utan med måtta osv.
Tycker det inte var det minsta klurigt av det han skrev faktiskt.
|
|
|
2006-05-05, 01:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Men hela poängen är ju att alla i tävlingstoppen dopar sig. Att det sedan finns de på lägre nivå som också dopar sig är väl närmast en själklarhet.
Nej, det är inte klurigt skrivet. Men sjukt och skrämmande. Tycker inte du det? Eller reagerar du inte alls över att doping är ett krav för att bli bäst?
|
|
|
2006-05-05, 02:37
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kagen
Men hela poängen är ju att alla i tävlingstoppen dopar sig. Att det sedan finns de på lägre nivå som också dopar sig är väl närmast en själklarhet.
Nej, det är inte klurigt skrivet. Men sjukt och skrämmande. Tycker inte du det? Eller reagerar du inte alls över att doping är ett krav för att bli bäst?
|
Jag tycker inte det är sjukt, oavsett vad det gäller man tävlar i - be it sport, datorspel eller näringsverksamhet så söker alltid folk något som kan ge en 'the edge'. Sen är det ju upp till var och en vad de väljer att göra med sina kroppar för att uppnå sitt ideal, det skadar ju ingen annan än de själva. Det är deras eget ansvar, och de får ta eventuella konsekvenser s.a.s. Det är ju ingen som tvingar någon att preppa.
|
|
|
2006-05-05, 03:48
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Citat:
Nej, Kolo borde uppmuntra till att de som besöker det här forumet och handlar produkter av företaget skaffar sig andra förebilder än de värsta avarterna av bodybuilders. Jag gör det iaf med denna post.
|
Det tycker vi verkligen att vi gör!!! Jag är fast övertygad om att Kolozzeum bidrar till fler rena vinnare genom att vi finns än om vi inte fanns. Dessutom tror jag du överdriver vilken effekt proffsen har på den ordinäre tränande. Det är som bekant inte så många som tävlar i byggning...
allan
|
|
|
2006-05-05, 04:57
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Sjysst artikel, hård gubbe.
|
|
|
2006-05-05, 12:20
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Det tycker vi verkligen att vi gör!!! Jag är fast övertygad om att Kolozzeum bidrar till fler rena vinnare genom att vi finns än om vi inte fanns. Dessutom tror jag du överdriver vilken effekt proffsen har på den ordinäre tränande. Det är som bekant inte så många som tävlar i byggning...
allan
|
Du Allan, tänk efter lite.
Det är en härlig dubbelmoral på kolozzeum, tycker du inte det?
2006-05-05, 12:22
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Du Allan, tänk efter lite.
Det är en härlig dubbelmoral på kolozzeum, tycker du inte det?
|
Håller med. Den är enorm.
|
|
|
2006-05-05, 12:24
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag pratade lite med Jorma backstage när han satt och flåsa efter en förbedömning, jag hade nästan tårar i ögonen när ja peka på hans kropp och sade ngt i stil med "fyfan sådär vill jag med se ut när jag är i din ålder, du inspirerar som fan Jorma"
Hans fräscha blonda tjej? (tror ja det var) kollade på mig lite skumt, ja tänkte, nu djävlar tror de jag är störd i skallen.
Men tjejen bara garva och slängde sig om Jorma "Ja visst är han härlig lille gubben"
Haha Jorma bara muttra då.
2006-05-05, 12:27
|
|
Deffa suger fett!
Reg.datum: Jul 2003
|
Haha kolla sängen i bilderna på sidan. Handklovarna är också med!
|
2006-05-05, 12:27
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Antingen kan man tolka det där som att han säger emot sig själv eller så kan man tolka det som att man kan bli bra ren, men för att bli riktigt bra måste man dopa sig. Hursomhelst tycks även denne herre vara helt på det klara med att alla bodybuilders på högsta nivå dopar sig.
Är inte det rätt sjukt så säg? Coleman, Cutler o allt vad de heter, vill företaget Kolozzeum ens att bilder på dessa fullproppade dopingkillar förekommer på deras forum? De säljer ju inte dopingpreparat själva men ALLA verkar överens om att toppen i bodybuilding kräver doping. Eftersom ingen försvarar doping är det väl snart läge att ta avstånd från Bodybuilding också - sporten väljer uppenbarligen inte självt att prioritera dopingkontroller. Visst det kostar - men det kostar för alla andra sporter med.
Likförbaskat är ju Coleman, Cutler osv förebilder för unga killar här på forumet - de vill bli lika stora själv - och det är helt omöjligt att nå dit utan doping. Ät, träna, sov, dopa dig. Köp justa rena och kontrollerade produkter från Fairing och Eiselt, följ Grubens senaste råd och träna enligt konstens alla regler
- väl där så dopar du dig!
Grattis!
|
Det handlar om intelligens. När jag läser det Jourma säger så ser jag: Du har ett val, det här är det jag tycker du bör göra [andra citatet], tyvärr är det så att man måste [första citatet] för att nå toppen. Ingenstans ser jag att han föreslår att du, eller någon annan, genast ringer Ful-Benke och beställer testo. Jag ser vidare ingenting här på kolozzeum som rekommenderar någon att dopa sig, tvärtom.
Bara för att någon inte fördömer något i varannan mening så betyder inte det att samma någon förespråkar samma något.
Vi ser dagligen bilder överallt på människor som super. Att supa är långt ifrån hälsosamt eller bra på något vis. Du lyssnar på musik som görs av narkotikamissbrukande artister. Du jobbar på samma arbetsplats som folk som kört rattfulla och säkert också använt någon annan drog. Jag ser inte att du fördömer något öht, förutom just i ditt förra inlägg. Du vill att folk ska träna rena, men supa, knarka och köra rattfulla alltså? Grattis.
|
|
|
2006-05-05, 12:28
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Håller med. Den är enorm.
|
Ja den är enorm.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.
|

|